Nem kellett sokáig várni, hogy a Seat első szabadidőjárműve, az Ateca mellé felsorakozzon a második: a városi méretosztályban szerencsét próbáló, a Hyundai Kona, a Kia Stonic és a Citroën C3 Aircross ellenfeleként színre lépő Arona. Ez a piac 2015 óta négyszeresére duzzadt Európában, és 2020-ig további duplázásra számítanak az elemzők, és maga a Seat is.

Az Arona a szegmens szokása szerint gazdag vezetőtámogató funkcionalitással indul útnak: ráfutásgátló robotfék, adaptív tempomat, visszagurulás-gátló, vezető elbóbiskolását érzékelő rendszer, kulcs nélküli nyitás és indítás, tolatókamera, hátsó keresztirányú forgalomészlelés, holttérfelügyelet, valamint párhuzamos és merőleges beállásra egyaránt alkalmas parkolóautomata szerepel a listán.

Az eleve nem terebélyes mezőnyön belül is a kisebbek közé tartozik az Arona, hossza 4138 – az Ibiza 79 mm-rel rövidebb. 99 mm a magasságelőnye az újoncnak rokonához képest, a csomagtartót 400 literesnek mondja a gyár.

Az ülőlap elöl 52, hátul 62 mm-rel magasabban fekszik, mint az Ibizában, így könnyebb a be- és kiszállás, ám ez nem csorbítja a fejteret, amely elöl és hátul egyaránt kedvezőbb (+37/+33mm). A futóművön másfél centit emeltek.

Természetesen az MQB A0 platformra épülő Arona is kérhető kétféle fényezéssel, a variációk száma eléri a 68-at. A C-oszlopnál a fémlemezbe gravírozott X utal a crossover stílusra.

Motorból kezdetben három benzines (95 és 115 LE, háromhengeres, vagy 150 LE négyhengeres, a középső akár DSG váltóval is kérhető) és egy 1,6-os dízel lesz elérhető, utóbbi 95 vagy 115 lóerős kivitelben.