A 340 lóerős „low power” V6-os alá sorol be az XE, XF és F-Pace modellek palettáján az Ingenium kétliteres benzinmotor megnövelt teljesítményű kivitele. A receptet már előkóstolta az F-Type, így ha ott elfogadták, itt sem okozhat gondot a vevőknek, hogy autójukat négyhengeres blokk hajtja – annak azért örülünk, hogy az XJ család egyelőre nem kap a méretcsökkentett áldásból.

A 400 Nm nyomatékú erőforrás az F-Pace esetében 6,0, az XF szedánnál 5,6, az XE-nél pedig ennél is jobb, 5,5 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, a három modell átlagfogyasztása ebben a sorrendben 7,7; 7,2, illetve 6,9 liter százon.

Apró csalás: a gyár által illusztrációként kiadott fotókon csupa V6-os modell szerepel. Így már érthető a büszke kipufogóerdő.

Nagy különbség az F-Type-pal szemben, hogy míg ott az új blokk a kínálat legaljára sorolt be, ugyanez a kétliteres motor más teljesítményszinten már eddig is megvásárolható volt a kérdéses modellekhez: az XE és XF szedánok esetében 200 és 250, az F-Pace palettáján 250 lóerős teljesítménnyel állt rendelkezésre.