Az autóiparban mindig akadnak próbálkozások arra, hogy bizonyos szegmensekben megtörjék a prémiumgyártók erős jelenlétét. Ilyen esetben azonban nincsen könnyű dolguk az új területen bóklászó márkáknak, ennek ellenére az utóbbi időkben egyre több ilyen szárnypróbálgatás eredménye került a piacra. Aki nem hiszi, hogy a BMW-n túl is gyártanak hátsókerekes limuzint vagy arra gondol, hogy fényűző luxussal csak egy Mercedes kényeztethet, akkor nézze csak meg a következő öt autót.

Opel Omega - Számos nagy limuzint kínált már fennállása alatt az Opel, gondoljunk csak a Kapitän vagy Senator modellekre. A legtovább azonban, az utolsó kifejezetten hátsókerekes, nagy négyajtós (vagy kombi) azonban az Omega volt. A második generációt 2003-ig gyártották. Amerikai piacon Cadillac Catera néven árulták, szoros rokonságot mutat a V8-as motorral is elérhető, ausztrál Holden Commodore-ral is. Az európai modell gépházteteje alatt akár V6-os benzines vagy kevésbé ajánlott sorhatos dízelmotor is előfordulhat.

Néhány lap szerint az Omega remek helykínálatú és felszereltségű autó volt méltatlan anyaghasználattal. Pedig mindent megtettek az Opelnél, a Design Edition például ilyen menő zöld bőrkárpitozást kapott.

Volkswagen Phaeton – Látványos, üvegfalú, fa parkettával porított összeszerelőüzemben készültek a Phaetonon, mely a Volkswagen csúcsmodellje volt. 2002-től 14 éven át húzta. a VW nem titkolta, hogy a 7-es BMW és az S-osztályos Mercedes vevőit szeretné elhalászni vele, ez azonban sokkal jobban ment az A8-as Audinak. A Phaeton gyakran szerepel a legrosszabb autók között is, a Top Gear is beválasztotta a 10 legrémesebb megvásárolható autó közé.

Minden adott volt a sikerhez, konzervatív forma, gazdagon felszerelt és bőrrel borított beltér, valamint széles motorpaletta. Hathengerestől egészen a W12-esig terjedtek a benzinesek. Dízelből szintén elérhető volt V6-ossal, de még 10 hengeres turbódízel is dolgozhatott a gépháztető alatt. Kevesebb, mint 85 ezer darab készült a Phaetonból, karrierjét kínai piacon folytatja majd megújult formában.

Toyota Century – Az autóipar igazi állócsillaga volt a Toyota zászlóshajója, melyet sosem árultak japán piacon kívül, mégis igen sikeres modell volt, amihez nem volt szükség reklámra vagy prospektusra, hiszen vezető beosztású emberek vagy államférfik pontosan tudták, hogy mit kell választani, ez pedig a Century volt. 1967-ben jelent meg és 2017 februárjában állt le a gyártása, közben pedig csupán egy generációváltás történt.

A Century lényege távolról sem a technológiai fölény, hanem a kényelmes, háborítatlan utazás és a legendás megbízhatóság. A motorja 5 literes V12-es, melyet nem húztak túl, mindössze 300 lóerő környéki teljesítménye és körülbelül 400 Nm nyomatéka éppen elég a kellemes utazáshoz.

Kia Stinger – Az év végén érkeznek majd meg a Kia egyik legizgalmasabb modelljének első darabjai. A BMW 3-as sorozatának és a 4-es Gran Coupé vevőit csábítaná a sportos ötajtós, melynek formatervéért a magyar Kovács Miklós volt a felelős.

A BMW-től átcsábított Albert Biermann szintén fontos személy a Stingerrel kapcsolatosan, hiszen a hátsókerékhajtású modellnek igazán sportos menettulajdonságokat kell felmutatnia. Csúcsmotorja 365 lovas V6-os, turbós benzinmotor.

Genesis G90 – A Hyundai éppen úgy, mint a Toyota tette a Lexus esetében, megalapította saját prémium márkáját, ez lett a Genesis, melynek csúcsmodellje jelenleg a G90-es. Szükség volt erre a lépésre, hiszen az elődeiből egyre több fogy az USA-ban. A G90-est 3,3 literes biturbó V6-ossal vagy 5 literes V8-as motorral szerelik akár 420 lóerővel.

Vezetéstámogató rendszerek terén sincs csepp lemaradása a nagyokhoz képest, a belső tér anyagminősége is kifogástalan, csupán a formák lehetnek ismerősek számos más gyártótól. A Genesisszel szemben már csupán ez az egy érv maradt, hogy nincs önálló stílusa, az ára viszont bizonyára meggyőző.