Az izgalmas idénynyitó után, amikor még a hó nyomai nehezítették a pilóták dolgát, az előrejelzések szerint most a hőséggel kell megbirkózniuk, no és persze az ellenfelekkel, a szoros pontverseny alapján izgalmas megmérettetésnek nézünk elébe.

A nyitó hungaroringi viadalok után ezúttal is három futam vár a Hankook Racer Cup mezőnyére, nem is akármilyen, hiszen a Pannónia-Ring a versenyeik közül a legérdesebb aszfalttal rendelkező pálya, ahol – június végéről lévén szó – ismét kánikula várható. A hőség miatt a gumitaktika kerül előtérbe, vagyis hogy ezen az aszfaltminőségen ki hogyan tudja beosztani az abroncsait. A szabályok szerint csupán hat darab abroncs áll rendelkezésre az egész hétvégére, ami az időmérőt és a három futamot is jelenti.

Az utolsó futamon lehet az első tengelyekre két új gumiabroncsot felrakni, tehát a második futam már kopott abroncsokon zajlik, az utolsó versenyen pedig a hátsó abroncsokban van nagyon sok kilométer, ilyenkor pedig az autó hátulja külön életet kezd élni.

Az izgalmakhoz még az is hozzájárul, hogy fordított rajtrács lesz, ezért már most borítékolható, hogy a gyorsabb pilóták mihamarabb szeretnék magukat előrébb küzdeni. A Pannónia-Ringen azonban nem lesz könnyű dolguk, mert nagyon szűkek a kanyarok, ami miatt nagy tömörülés várható. Szerencsére tavaly is tiszta versenyeket futottak, mint ahogy a Hungaroringen is, hiszen a sorozatra a sportszerűség jellemző. Ez a morál nagyon vonzó pontja a kupasorozatnak, emiatt is olyan nagy az érdeklődés és várhatóak újabb versenyzők az elkövetkezendő futamokon.

Még csak a bajnokság elején járunk, a bajnoki pontok szempontjából messze még a vége, de minden pilótának az a célja, hogy ne nullázzon, hanem pontokkal térjen haza. A Pannónia-Ring után pedig sor kerül a Hankook Racer Cup hegyi bajnokságára is, ami ugyan egyetlen futamból áll, de magyar bajnoki címet ér.

A parádsasvári verseny egy komoly autósport-esemény, ahol teljesen más körülmények között kell megmérkőzniük egymással, csak a stopper lesz a mérce!