A Kia a merész és fiatalos, a Hyundai a konzervatív, elegánsba hajló – ezt így szoktuk meg az elmúlt évtized során. Erre most, a legfontosabb európai szegmensben, ahol évente 1,1 millió autót adnak el, három év múlva pedig már akár kétszer ennyit, felcserélik a szerepeket. A Hyundai megépíti a radikálisan szokatlan Konát, a Kia pedig piacra dobja (valamikor az év harmadik negyedévében) a Stonicot, amelynek a neve a legszokatlanabb jellemzője.

Persze nem teljesen unalmas a Stonic: ott van a kontrasztos fényezésű tetőlemez, a cakkosra vágott küszöbborítás, vagy a csókosra rajzolt tigrisszáj-hűtőmaszk, amely a projektoros fényszóró-szemekkel együtt riasztóan humanoid megjelenést kölcsönöz az autónak.

A Kia Rio műszaki alapjaira épülő autó 352 literes csomagtartóval és gazdag infotainment-funkciókkal jár az ügyfelek kedvében. A benzines kínálat 1,0 literes turbómotorból, valamint 1,25-ös és 1,4-es szívómotorokból áll, az 1,6 literes dízel a jelek szerint hamarabb lesz elérhető, mint a Hyundainál.

A Kia komplex vezetőtámogató csomagja önműködő vészfékrendszert, gyalogosfelismerő és frontális ütközésre figyelmeztető funkciót, holttérfelügyeletet, keresztirányú forgalomfigyelést, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív távolsági világítást és vezetői éberségfelügyeletet tartalmaz.