Az orosz elit nem csak ízlésvilágban, de funkciók terén is teljesen mást vár el az autóktól, mint az európai vagy akár amerikai milliárdosok. Erőteljesen támogatják a hazai ipart is, így a legkülönbözőbb kicsi vagy nagyobbacska cégek építenek számukra ideális járművet. A csodálatosan szóló hangrendszer és a kényelmes bőrfotelek helyett a masztodon megjelenés és a páncélozás csábítja igazán a vásárlókat ebben a szegmensben.

Gyorsan kapcsolt az orosz Marussia és sebesen összedobott egy divatos SUV-t. A formaterv kissé kusza, ide-oda futkosnak rajta a furcsa élek, a oldalablakok firkált vonalára pedig nincs mentség. A 3,5 literes, 340 lóerős V6-os motorral szerelt rettenetért nagyjából 33 millió forintnyi rubelt kértek.

Csajka, vagyis sirály névre is hallgatott a GAZ-13, mely valódi elnöki limuzin volt. Kereskedelmi forgalomban nem is lehetett kapni, csak magas rangú vezetők és hivatalok juthattak hozzá. Ma már egészen más a helyzet, a jó állapotban fennmaradt példányokért masszív összegeket kérnek.

A Marussia több sportkocsit is alkotott rövid fennállása alatt, ez itt a B1-es, melybe 2,8 literes V6-os Cosworth motor vagy 3,5 literes szívó V6-os kerülhetett. A turbós változat 420 lóereje akár 3,8 másodperc alatt repítette 100-as tempóra. Ára új korában 49,5 millió forintnak felet meg.

Egyszerűen csak A Medvének hívják ezt a GAZ-66 alapokra épülő járművet, mely nem csak aszfalton, hanem folyókon, tavakon is képes átkelni, hiszen kétéltű. A motort a Nissan szállítja hozzá és rettentő sokat fogyaszt, cserébe viszont bárhová, bármin keresztül elviszi azt, aki hajlandó 55 milliót fizetni érte.

Közel 69 millió forintnak megfelelő összegért kínálják, A Tigrist, mely leginkább egy olcsó Hummer másolatnak tűnik elsőre. 5,9 literes dízelmotor hajtja és alkalmas katonai illetve civil felhasználásra is. Állítólag néhány orosz hírességnek áll a garázsában ilyen gép.

T98 Combat a neve és pontosan azt tudja, amit a megjelenése sejtet. Elsődleges feladata, hogy akár mostoha körülmények között is tökéletes biztonságban szállítsa el tulajdonosát bármilyen terepviszonyok között. Állításuk szerint ez a világ leggyorsabb páncélozott SUV-ja.

Csupán egyet csináltak ebből az igazán ízléstelen, retrós formavilágú gépből, így nem kell arról rettegni, hogy egyszer szembetalálkozunk egy ilyennel. A belsőt és a külsőt is kanadai bivalybőr borítja. 82,5 millió forintnak megfelelő összeget talán stílusosabban is költöttek már el autóra.

A 850-es BMW adja ennek a bitang Volga kupénak az alapját. A bajor gépre a GAZ-M21-es gúnyáját húzták. Minden eleme kézzel készült, teljesen egyedi darab, a megalkotása 17 hónapig tartott és a megrendelő 165 millió forintot fizetett érte.