Nem mai darab, ráadásul egy egészen korai példánya bukkant fel az ikonikus amerikai sportkocsinak, az AC Cobrának. Eredetileg Warren Wooten Ford kereskedőnek szállították Floridába a kívül világoskékre fényezett, belül fekete bőrrel borított kétülésest, aki még abban az évben, tehát 1964-ben túl is adott rajta, a vevő Robert Lindauer volt. Nyár közepén vette át az autót és egy pillanatig sem gondolkozott, gyorsan beletekert nagyjából 6500 kilométert.

Először Chicagóba kirándult, ellátogatott a New Yorkban rendezett világkiállításra, aztán nem sokkal később többször is meghirdette az autót, pedig előszeretettel fordult meg különböző rendezvényeken is vele, egy balesetben is részes volt. Lindauernek bőven akadt dolga a NASA-nál az Apolló program kapcsán ezért ebben az időszakban sokat állt az autó, 2001 után aztán Kaliforniába szállították fiához a CSX 2344-es alvázszámú autót.

Sokkal később 2010-ben került műhelybe az AC Cobra, de szó sem lehetett teljes restaurálásról, csupán működőképes, mechanikusan és szerkezetileg fitt állapotba hozták, a külsejét meghagyták abban az állapotban, ahogyan átvészelte az elmúlt bő 50 évet. A fényezés néhol kopottas, a beltérben is látható, hogy az évek során megrepedezett a bőr, de ez így talán sokkal többet ad, mint egy újjá varázsolt autó. Minden apróság, papírfecni és szerszám az autó múltjából származik.

Az eredeti tető, karburátor, vízszivattyú, üzemanyag szivattyú, ventilátor és az 1964-től használatos kulcs és kulcstartó fityeg a gyújtáskapcsolóban. Minden bizonnyal ez a legérintetlenebb AC Cobra az egész világon. Ráadásul maga Caroll Shelby adta áldását rá, hogy hosszú ideig az autózás történelmének egy igazán patinás szelete maradhasson, erre még fényképes bizonyíték is van:

Miért jó, ha egy gyártó csökkenti az autó tömegét? Kattints ide és megtudod!