A sirályszárnyas ajtókat leginkább a Mercedes-Benz klasszikus SLR-réről ismerjük, aztán számos autón jelent meg, de ezek leginkább exkluzív sportkocsik vagy tuningcégek költséges termékei. A japánok azonban egy kicsike, könnyű sportkocsira lőtték el a különleges ajtókat, ez volt az Autozam AZ-1. Nem véletlenül nem hallottunk sokat erről a gyártóról, hiszen a kétüléses sportautócskát a Suzuki fejlesztette és a Mazda árulta Autozam név alatt. A Suzuki verzió Cara névre hallgatott.

Formára éppen olyan, mint bármelyik középmotoros sportautó, csak éppen ez megfelel a kei carokkal szemben támasztott szigorú előírásoknak, tehát rettentően picike. Kevesebb, mint 3,3 méter hosszúságú, tengelytávja kicsivel több, mint 2,2 méter, magassága pedig nem éri el az 1,2 métert. A súlya is egészen vicces 720 kilogramm.

Olyan vetélytársakkal kellett szembenéznie a sportos kei carok piacán, mint a Suzuki Cappucino vagy a Honda Beat. Ezeknél azonban látványosan drágább – és szűkebb utasterű – volt ezért 3 évnyi gyártás után megszűnt a modell, ezen időszak alatt pedig kevesebb, mint 5000 darab készült belőle. Összehasonlításképpen a konkurensekből 30 ezer körüli példányszámokat produkáltak.

Motorja 657 köbcentis, soros háromhengeres turbófeltöltővel, de a szabályozás miatt szerénynek tűnő gyári adatokkal. A teljesítmény 64 lóerő, amit 6500-as percenkénti fordulatnál ad le a pici motor. Maximális forgatónyomatéka 85 Nm, ami már 4500-tól a vezető rendelkezésére áll.

A Mazda sportosító részlege is kezelésbe vette az autót, így vásárolható volt hozzá egy egész takaros kis csinosító csomag. Gépháztető, aerodinamikus spoilerek és könnyűfém felnik. Nem hagyták érintetlenül a technikát sem, a motorhoz ugyan hivatalosan nem nyúlhattak, de sportos futómű és mechanikus önzáró differenciálmű, valamint rozsdamentes acél kipufogó is kerülhetett a picurka sportautó alá.

Miért jó, ha egy gyártó csökkenti az autó tömegét? Kattints ide és megtudod!