Amikor először épített kombit a Jaguar, sokan ragadtak vasvillát, hogy véget vessenek a gonosz uralmának. Azóta persze már szabadidőjárművet is gyárt a brit márka, és az F-Pace tükrében szinte már hagyománytisztelőnek számít a puttonyos konfiguráció.

Öt centiméter híján ötméteres – a szedánnál mindössze egy milliméterrel hosszabb – a Jaguar XF Sportbrake. Arányaiban eltér közvetlen elődjétől, az első szériás kombitól, hiszen annál rövidebb (-6mm), ellenben megnyújtották a tengelytávját (+51mm; 2960 mm).

A csomagtartó a korábbi 550 literről 565 literesre nőtt, az üléseket ledöntve 1700 (korábban 1675) literrel gazdálkodhatunk.

A formát nem bonyolították túl; részben ennek is köszönhető a 0,29-es közegellenállási együttható.

Alapáras az automata szintszabályozós hátsó légrugózás. A futóművet a várhatóan eltérő igénybevétel és terhelés miatt (az autó pl. 2000 kg-t tud, és sok tulajdonosnál alighanem fog is vontatni) áthangolták. Ahogy a szedánnál, itt is kérhető adaptív lengéscsillapítás.

A motorkínálat négy dízelmotorból (163, 180 és 240 lóerős 2,0 literes, illetve 300 lóerős 3.0 V6) és két benzinesből (250 LE 2.0 liter, illetve 380 LE 3.0 V6 – utóbbi nem kapható Európában) áll.

A legkisebb és legnagyobb dízel, valamint a nálunk elérhető egyetlen benzinmotor kizárólag hátsókerék-hajtással rendelhető, a 180 lóerős dízel opcióként, a 240 lovas alapáron kínálja az összkerékhajtást.

A vezető és utasai kényelmét ionizációs klímaberendezés, az 1,6 négyzetméteres panoráma napfénytető kézmozdulat-felismerő árnyékolóvezérlése, az F-Pace szabadidőjárműből megismert Activity Key jeladós karkötő szolgálja, a biztonsági funkciók között új az éberségfelügyelet.

Az alumínium vázszerkezet a szedánra épül, ahogy a fedélzeti technológiák is közösek. Az 50:50 arányú tengelyterhelés érdekében a motorosan, lábmozgatással nyitható hátsó ajtó műanyagból készült.

Inkább videókon ismerkednél az új Jaguarral? Kattints ide!