Ahogyan a panoráma üvegtetőnek is bőven több funkciója lett az évek során, mint az átláthatóság, úgy az egyes autógyárak a kézi vagy éppen automata váltók karjait is igyekszenek egyre különlegesebb formába önteni. Ezek a megoldások olykor jobbak, mint az eredeti kar, néha pedig hasznavehetetlen díszítőelemnek tűnhetnek, de annyi biztos, hogy a változatosság mindig üdítő.

A képen egy VFTS Lada replika látható, aminek hosszan előrenyúló egyenes váltója a fehér gombóccal a végén maga az őszinte funkcionalitás.

A Porsche Carrera GT egyike azon szupersportkocsiknak, amit még kizárólag kézi váltóval árultak. Biztos kész öröm a kis fagombóccal pakolgatni a fokozatokat.

A McLarenek fedélzetén találkozhatunk ezzel a picurka kapcsolóval, mely nem egy túl lelkesítő megoldás. Viszont érthető, hiszen manuális módban a kormány mögötti fülekkel adhatjuk az utasításokat.

A T8 jelzésű konnektorról tölthető modelljeiben található az Orrefors kristály váltógomb, melyet egy kis manufaktúra készít a Volvo számára.

A Getrag sportváltóját számos típusban használták, ez itt éppen az E30 M3-asból van. Lényege, hogy az első fokozat balra lent található, így könnyebb az átjárás a pályán gyakrabban használt fokozatok között.

Extravagáns beltereiről híres a Spyker, így természetesen a váltókar sem maradhatott holmi egyszerű bot. Vékonyka fémszáron lengedezik légiesen. Gyönyörű!

Helyigénye és működése miatt is érte már kritika a Jaguar kiemelkedő fokozatválasztóját, melyet egyesek májkrémes konzervhez, mások mosógépkapcsolóhoz hasonlítanak. Annyi viszont tagadhatatlan, hogy látványos jelenség, ahogyan motorindítás után kiemelkedik.

Igazi klasszikus, mely minden autóbolond szívét megdobogtatja, a Ferrari nyitott kulisszás váltója, melynek fémkarja is maga a kecses gyönyörűség. Még a modern Ferrari Californiában is jól mutat.

Ma már – szinte – minden BMW-ben ilyen joystick jellegű az automata fokozatválasztó karja, már nem mai darab, de töretlenül népszerű a futurisztikus-gamer jellegű forma.

A hamarosan kifutó A8-asban használta először az Audi a lapos váltókart, melynek legnagyobb előnye, hogy erről tökéletesen elérhető az előtte elhelyezett touchpad.

Célba vettük a hírhedt Stelvio-hágót az új Suzuki Swifttel. Ha kíváncsi vagy rá, hogyan hódította meg a Suzuki a világ leghíresebb szerpentinjét, akkor kattints ide!