Az autógyártók sem estek a fejükre. Bár úgy tűnhet, néha szánt szándékkal bőrnyúzó, drága és bosszantó konstrukciós elemekkel szórnak tele egy-egy típust, azért a fő cél a felhasználó elégedettsége. Ezért az autós saját nemtörődömségéből akadó problémákat is próbálják kiküszöbölni, például megakadályozni az üzemanyagszintet figyelmen kívül hagyók lerobbanását.

Ennek ellenszere az óvatos és jó előre vészharangokat kongató üzemanyagszint-jelző. A tankok tervezésénél mindig kalkulálnak tartalékkal, amikor már sárga lámpa, villogó vészjelzés irányít benzinkútra, akkor ezt a szintet éri el az érzékelő. Hogy ennek a mértéke mekkora, az minden autónál változik, de általánosan a teljes tartály űrtartalmának 10-15 százaléka jelenti a tartalékot.

Az új Suzuki Swift tartálya például 37 literes, a tartalék tehát 4 liter körül mozog. Ha 5,5-6 literes átlagfogyasztást veszünk alapul, akkor még ezzel a mennyiséggel is 60-70 kilométert tudunk megtenni a következő benzinkútig. Természetesen ez a hatótáv nagyban függ a domborzati viszonyoktól, a vezetési stílustól, az autó terheltségétől, és még ezernyi apróságtól.

Viszont az kijelenthető, hogy ez az 50 kilométer a nagy átlag, aki viszont pontosabb számításra vágyik, más vezetők által bevallott adatokkal is kalkulálhat. A Tank On Empty nevű oldalon a szorgalmas autósok által feltöltött értékek adják meg, hogy az adott modellel átlagosan hány kilométert lehet megtenni. Az értékek mérföldben vannak megadva, de ezt 1,6-tal megszorozva kiszámolható, kilométerben ez mekkora távolságot jelent.

Az oldalon vannak sztorik, népszerű modellek, és kis szerencsével a saját autónk típusára is rálelhetünk. Annyi biztos, hogy tartalék minden modellnél van, a tíz százalékban bízhatunk, de a régebbi kocsiknál még nem minden esetben volt figyelmeztető lámpa, így csak a mutató fekvését megsaccolva lehet tippelni, mennyire járunk a tartalék tartományban.

Egy képernyőkép az üres tankkal autózást naplózó oldalról

Ha már megtörtént a baj, és sétálva indulunk a kútra, azt is észben kell tartani, hogy pár literrel nem biztos, hogy beindul az autó. A következő videón szereplő srác pont az üzemanyaghiány miatt történő lerobbanást szerette volna megtapasztalni, ami sikerült is, de hiába töltött utána, a Honda nem indult. Több benzin kellett az indításhoz.