A tavasszal bemutatott C5 Aircross után megérkezett annak öcsikéje, a Peugeot 2008 ikertestvére. A Citroën C3 Aircross rendkívüli mértékben emlékeztet az azonos nevű formatanulmányra.

A Citroën megoldotta azt, amivel a legtöbb márka izzadságszagúan küszködik a városi szabadidőjárművek kialakulófélben lévő, egyre nyüzsgőbb szegmensében: egyedi arcot adott termékének. A márkaazonosság egyértelmű, erről gondoskodnak az osztott funkcionalitású első lámpatestek és a koncentrikus hátsó kombinált világítás, az avantgárd szellemiségről pedig az olyan finom részletek gondoskodnak, mint a diffúzorimitációba süllyesztett Airbump betétek, a kerékív vaskos műanyag pereméig érő üzemanyagtöltő fedél, vagy a C oszlop mögötti üvegfelület rácsos árnyékolása.

A beltérben moduláris kialakítás, modern technológiai tartalom és a lehetőségekhez képest bőséges helykínálat fogad. A C3 Aircross 4,15 méter hosszú, a tengelytávot 2,6 méterre kerekítve adja meg a gyártó (a Peugeot 2008 azonos értékei 4,16 és 2,54 méter).

A hátsó ülés 60:40 arányban osztott, a szegmensek hosszirányban 15 centin tologathatók. A csomagtér ettől függően 410-520 literes, a maximális érték 1289 liter, illetve a jobb első ülést elfektetve 2,4 méteres rudakat is szállíthatunk, ha az a heppünk. A csomagtér padlója kiemelve az ülések támlája mögé csúsztatható, illetve két szinten behelyezhető.

A szín- és hangulatválaszték zavarba ejtően bőséges; kívül 90 különböző kombináció áll rendelkezésre, az utastérben anyagában és színében eltérő opciók között válogathatunk; ezeket különösen látványosan is keverhetjük.

A technológiai tartalom lassan fontosabb, mint a hagyományos értelemben vett műszaki megoldások, és a C3 Aircross nem is ábrándítja ki az embert: Grip Control terepprogramok és ereszkedésszabályozó rendszer hiteti el a vevővel, hogy nem csak látványelem a rengeteg karosszériamorcosítás, emellett autonóm városi vészfékrendszer, vakításmentes fényszórók, táblafelismerő és sebességajánló, valamint parkolórobot és navigációs rendszer szerepel a kínálatban. Az autó figyeli, nem fáradt-e el a sofőr, jelez, ha kisodródunk a sávunkból, és kábel nélkül tölti a telefonunkat.

A motorkínálat a díjnyertes egyliteres, háromhengeres benzinesektől a dízelekig terjed, a teljesítménytartomány 82–120 lóerő. A kézi váltók mellett hatfokozatú automata is rendelkezésre áll.

Megnéznéd mozgásban is? Kattints ide!