Több ezer olvasó tapasztalatai alapján állítja össze évről évre a brit Auto Express a Driver Power megbízhatósági listát. Alább a legjobb tíz autót részletezzük – közülük mindössze három van, amely nem szabadidőjármű!

10. – Volvo XC60 (94,86)
Az első generációs XC60 minden idők legnépszerűbb Volvója volt, ráadásul kiváló az összeszerelési minősége és a megbízhatósága. Ha elromlik, általában az elektromos komponensek a ludasak. Az ügyfelek 6 százaléka számolt be problémáról.

9. – Lexus NX (94,92)
A 2014 óta forgalmazott NX esetében viszonylag gyakoriak a fékproblémák, máskülönben megbízható, bár minden ötödik ügyfélnél előfordult valami malőr.

8. – Suzuki Vitara (94,95)
Az esztergomi Suzuki-gyár büszkesége, a jelenleg is futó generáció elsősorban élénk motorjaival és jó ár-érték arányával hódít, de az évek múltával megbízhatósága sem ad okot a csalódásra. Ha mégis, az elektromos rendszerekben kell keresni a bajt. 100 vevőből 13-nál fordult elő meghibásodás.

7. – Lexus CT (95,29)
A prémium kompakt hibrid ferdehátú intézményét létrehozó modell elképesztően megbízható, az ügyfelek 98 százaléka egyáltalán nem panaszkodott semmire.

6. – Kia cee’d (95,32)
A koreai márka európai kompaktjának a második generációja a legjobbak közé emelkedett. A vevők elsősorban megjelenése és gazdag felszereltsége miatt döntenek mellette, de megbízhatósága is példás, az elektromos hibák és az üléseket érintő elégedetlenség mindössze 7 százalékban fordult elő.

5. – Lexus RX (95,37)
A kategóriateremtő SUV negyedik generációja csendes és takarékos, és annak ellenére imádják tulajdonosai, hogy 16 százalékuknál porszem került a gépezetbe – illetve a gépezetbe nem, csupán a külső és belső dekorelemekkel, illesztésekkel akadtak problémák.

4. – SEAT Leon (95,57)
A harmadik generációs Leon a VW Golf megfizethetőbb alternatívájaként komoly népszerűségnek örvend, a vevők 8,6 százalékát tréfálta meg elektronikus malőr.

2. – Audi Q3 és Škoda Yeti (95,71)
Előfordul a holtverseny a Driver Power listán, most például ketten állhatnak a dobogó második helyén. Az Audi kompakt szabadidőjárműve elsősorban anyagminőségével és kidolgozásával hódít, a hibaarány 14%, míg a Škoda hamarosan nyugdíjba vonuló kis SUV-jával pont a beltéri dekorelemek kivitelével akadt probléma (9% előfordulás).

1. – Toyota RAV4 (96,21)
Az idei felmérésen a kompakt SUV műfaját megteremtő modell negyedik szériája tarolt, amely az izgalom hiányát minimális (6%) meghibásodási aránnyal kompenzálja. Elektromos és külső panelproblémák jelentkeznek, ha felmerül valami egyáltalán.

 

Alább a teljes lista látható, az elsőtől a 75.-ig.

1.       Toyota RAV4 (4. gen.)96,21
2.       Škoda Yeti (1. gen.)95,71
2.       Audi Q3 / RS Q3 (1. gen.)95,71
4.       SEAT Leon (3. gen.)95,57
5.       Lexus RX (4. gen.)95,37
6.       Kia cee’d / pro_cee’d (2. gen.)95,32
7.       Lexus CT (1. gen.)95,29
8.       Suzuki Vitara (2. gen.)94,95
9.       Lexus NX (1. gen.)94,92
10.   Volvo XC60 (1. gen.)94,86
11.   Subaru Forester (4. gen.)94,71
12.   Volkswagen Golf / Golf Variant (7. gen.)94,57
13.   Ford Kuga (2. gen.)94,55
14.   Kia Sportage (4. gen.)94,37
14.   Mazda 3 (3. gen.)94,37
16.   Škoda Fabia (3. gen.)94,32
17.   Škoda Superb (3. gen.)94,14
18.   BMW 4 / M4 (1. gen.)94,02
19.   Peugeot 2008 (1. gen.)93,98
20.   Škoda Octavia (3. gen.)93,90
21.   Honda CR-V (4. gen.)93,67
22.   Hyundai Tucson (2. gen.)93,50
23.   Toyota Auris (2. gen.)93,44
24.   MINI /  MINI Cabriolet(3. gen.)93,38
25.   Subaru Outback (3. gen.)93,28
26.   Peugeot 308 (2. gen.)93,03
27.   Volkswagen Passat (8. gen.)93,00
28.   BMW 1 (2. gen.)92,86
29.   Toyota Aygo (2. gen.)92,75
30.   Nissan LEAF (1. gen.)92,73
31.   Mazda 6 (3. gen.)92,47
31.   Hyundai i20 (2. gen.)92,47
33.   Toyota Prius (4. gen.)92,45
34.   Audi A6 / RS 6 / S6 (4. gen.)92,44
34.   Hyundai i10 (2. gen.)92,44
34.   Vauxhall (Opel) Astra (7. gen.)92,34
37.   Audi A3 / RS 3 / S3 / A3 e-tron (3. gen.)92,32
38.   Mercedes-Benz C-osztály / AMG C- osztály (4. gen.)92,22
39.   Toyota Yaris (3. gen.)92,21
39.   Peugeot 108 (1. gen.)92,21
41.   Honda Jazz (3. gen.)92,13
42.   BMW 3 / M3 (6. gen.)91,91
43.   Jaguar XE (1. gen.)91,90
43.   Nissan Qashqai (2. gen.)91,90
45.   Ford Fiesta (6. gen.)91,83
46.   Fiat 500 / Abarth 500 / Abarth 595 / Abarth 695 (1. gen.)91,81
47.   Renault Captur (1. gen.)91,78
48.   Nissan Pulsar (1. gen.)91,75
49.   Citroën C4 Picasso / Grand C4 Picasso (2. gen.)91,41
50.   SEAT Ibiza (4. gen.)91,40
51.   Mercedes-Benz A- osztály (3. gen.)91,10
52.   Ford Focus (3. gen.)91,03
53.   Ford C-MAX / Grand C-MAX (2. gen.)91,01
54.   Volvo V40 (2. gen.)90,98
55.   Peugeot 208 (1. gen.)90,96
55.   Volkswagen Polo (5. gen.)90,96
57.   Citroën C1 (2. gen.)90,71
58.   Honda Civic (9. gen.)90,60
59.   Nissan Juke (1. gen.)90,46
60.   Jaguar XF (2. gen.)90,39
61.   Vauxhall (Opel) Corsa (4. gen.)90,28
62.   Audi A4 / S4 (5. gen.)90,20
63.   Dacia Sandero / Sandero Stepway (2. gen.)90,15
64.   Vauxhall (Opel) Mokka (1. gen.)90,07
65.   Nissan Note (2. gen.)89,74
66.   Land Rover Discovery Sport (1. gen.)89,51
67.   Volkswagen up! (1. gen.)89,43
68.   Audi A1 / S1 (1. gen.)89,38
69.   Land Rover Range Rover Evoque (1. gen.)89,19
70.   Renault Kadjar (1. gen.)89,00
70.   MG 3 (1. gen.)89,00
72.   Ford Mondeo (4. gen.)88,96
73.   Citroën C4 Cactus (1. gen.)88,52
74.   Renault Clio (4. gen.)88,45
75.   Nissan X-Trail (3. gen.)86,51