Az autógyártók ma nagyrészt egy kaptafára készítik az erős kisautóikat, a választék nagyobbik hányadában valamilyen 1,6-os turbómotor dolgozik nagyjából 200 lovat számláló ménessel. A 80-as évek végén, 90-es évek elején azonban ennél jóval sokszínűbb volt a mezőny. Akadt benne háromhengeres turbómotoros és akár hathengeres szívómotorral szerelt jószág is.

Opel Astra GSi - Fénykorában sem volt túl gyakori látvány a sportos F Astra, melyet jellegzetes maszkjáról és számos egyedi apró karosszériaeleméről ismerhetünk fel. A háromajtós gép motorházteteje alatt 2 literes szívó benzinessel, melynek 150 lóereje és 196 Nm nyomatéka a 90-es években is bőven elég volt a dinamikus közlekedéshez akár 220-szal is.

Peugeot 205 GTi – Minden idők egyik legnépszerűbb forró ferdehátúja 1984-ben jelent meg még 1,6 literes motorral. A legnagyobb rajongást azonban a nagyjából 130 lóerős 1,9 literes motorral szerelt változat váltja ki, mely igazán virgonc jószág 900 kilogrammos súlyával.

Mitsubishi Colt Turbo – 1984-től mindössze két évig készültek ezek a bitang Coltok, melyekben közvetlen befecskendezéses 1,6 literes turbómotor dolgozik bő 120 lovas telejsítménnyel. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 8,3 másodperc alatt gyorsul.

Daihatsu Charade GTti – 993 köbcentis háromhengeres turbómotor 100 tagú ménese szolgáltatta a mókára valót a visszafogottan díszített formában. A felszereltség része volt a 14 colos alufelni, az elektromos ablakok és a klíma is.

Mazda MX-3 – Az 1991-es Genfi Autószalonon mutatkozott be a japánok kicsike sportkupéja, melynek csúcsváltozatában szokatlanul sok henger jutott. A 130 lovas változatban ugyanis 1,8 literes, 60 fokos hengerszögű V6-os motor dolgozott.

Volkswagen Polo G40 – A korabeli szaklapok szerint a feltöltött motorral szerelt Polo személyében komoly ellenfelet kapott a Fiesta XR2i. Az 1,3 literes turbómotor bő 110 lóerőt és 150 Nm nyomatékot szolgáltatott a sofőrnek. A kevesebb, mint 850 kg-os kocsit 8,4 másodperc alatt repítette 100-as tempóra.

Ford Fiesta RS Turbo – Számos sportos változata akadt a Fiestának, a Turbo például az XR2i-n alapult és 1990-től csupán két évig maradt gyártásban. Motorterében 1,6 literes négyhengeres kapott helyet Garrett turbóval megtámogatva a 130 lovas teljesítményért. A temérdek lámpát tartalmazó lökhárító mellett fűtött szélvédőt és Recaro üléseket kapott.

Ahogyan legutóbbi forró ferdehátúkat tartalmazó összeállításunk, úgy ez sem lehet teljes, hiszen számtalan méregzsákot szabadítottak az utakra a legkülönfélébb autógyártók. Hagyjátok itt kommentben, hogy melyik a kedvencetek!