Szombaton rendezték meg a 8 .Keceli Meggyfesztivált, ahol gyorsasági és ügyességi versenyen mérték össze a helyiek és környékbeliek tudásukat, csettegők volánja mögött.

A Dél-Alföldön igen elterjedtek a csettegők, amelyeket tréfásan mezőgazdasági kabriónak is neveznek. Ezek általában régebbi autók alkatrészeiből egyedileg készített szállítójárművek, amelyeket a gyümölcs- és szőlőtermelők használnak a gazdaságukban.

Farkas Ferenc BL12-es motorral szerelt csettegőjével

Mi is az a csettegő pontosan?

A csettegő népi lelemény szülötte, házilagos készítésű, munkagépet, lassú járművet jelent. Jellemzően platós, teherszállításra alkalmas négykerekű. Az Alföld déli részén használatosak még a mai napig is, azonban újak nem nagyon készülnek. Egyrészt a csökkenő igény miatt, másrészt egyre kevesebb rendelkezik érvényes műszakival és sokan kockázatnak érzik a használatát a megnövekedett közúti forgalom mellett. A csettegők lehetnek dízel, benzin, gáz vagy hibrid meghajtásúak, attól függően, hogy milyen motort építenek bele.

A csettegők megfelelő műszaki vizsga után forgalmi rendszámot is kaphattak, viszont az újabb környezetvédelmi szabályozások miatt egyre kevésbé engedélyezhetőek. Építésük átlagon felüli kreativitást és műszaki érzéket is feltételez. A nevét az első ilyen jellegű járművek hangjáról kaphatták, amelyet egyhengeres dízel szivattyúmotorokból építettek.

Tóth Tibor Trabant motorral szerelt csettegőjével

Hugyi Mihály egyedi motorral szerelt csettegőjével

Földes László Trabant motorral szerelt csettegőjével

Vancsura Csaba Slavia motorral szerelt csettegőjével