Kék gyöngyház, fekete kristály vagy fehér gyöngyház fényezéssel, 2018 első negyedévétől kerül forgalomba a Subaru két újdonsága, a WRX STI Type RA és a BRZ tS. Mindkettőt a Subaru Tecnica International, azaz az STI dolgozta át, és mindkettő 500-500 példányban készül majd. A BRZ tS-ről itt olvashatsz, alább a WRX STI Type RA-ról számolunk be.

Record Attempt, azaz rekordkísérlet: ezt jelenti az autó nevében az RA. Az 1989 óta alkalmazott címke mindig olyan autót takar, amellyel valami csúcs megdöntésére készül a Subaru – ezúttal a Nürburgringen szeretnének új sebességi rekordot felállítani, még a nyár folyamán.

Ennek érdekében az autó tömegét csökkentették, hajtásláncát és futóművét feljavították. A tetőlemez és a kerékdob szénszálas panel, a pótkereket eldobták, a 19 colos BBS felnik kovácsolt alumíniumötvözetből készültek, rájuk 245/35R19-es méretű Yokohama Advan Sports abroncsokat húztak.

A WRX STI Type RA 2,5 literes boxermotorjának teljesítményét 310 lóerőre növelték: ehhez új légbevezetést, akadálymentes sportkipufogót, módosított motorvezérlést és erősebb dugattyúkat alkalmaztak. A hatfokozatú váltó harmadik fokozatát átdolgozták, a váltókar rövidebb úton mozog.

Elöl upside-down rugóstagokat építettek be, hátul kettős keresztlengőkarokat alkalmaztak. A lengéscsillapítókat a Bilstein, az ezüst féknyergeket és a lyuggatott tárcsákat a Brembo szállítja, az ESP-t áthangolták.

A limitált szériás WRX STI Type RA hűtőrácsa és hátsó lökhárítója meggypiros díszítést kapott, elöl STI spoiler dolgozik a menetszéllel.

Az utastérben elöl Recaro sportüléseket, mindenütt visszaköszönő piros öltéseket, remekül tapadó szintetikus bőrrel húzott kormánykereket és az elmaradhatatlan, számozott plakettet találjuk.