Ugyan még csak június első felét írjuk, de a hétvégi Székesfehérvár Rallye-val már a félidejéhez érkezik az Országos Rallye Bajnokság. A versenyzők a szombathelyi murvás futam után ismét aszfalton mérik össze az erejüket, ráadásul igen rövid idő, mindössze három hét állt a csapatok rendelkezésére, hogy visszaalakítsák az autóikat murváról aszfaltra, illetve hogy elvégezzék az ilyenkor szükséges revíziókat a versenygépeken.

Három futam után a címvédő Herczig Norbert vezeti a bajnokságot, 16 ponttal megelőzve a második Hadik Andrást, míg a harmadik, Vincze Ferenc hátránya már 27 egység, ami több mint egy futamgyőzelemnyi különbség. Ha azonban figyelembe vesszük a mínuszolást – a hétfutamos bajnokság során mindenkinek el kell „dobnia” egy versenyt, azaz a legrosszabb eredmény elveszik, még akkor is, ha valaki minden futamot teljesített – akkor már árnyaltabb a kép. Ebben az esetben Herczig előnye mindössze 4 pont Hadikkal szemben és a harmadiktól a nyolcadik helyig elképesztően szoros a verseny, mindössze 11 pont a különbség. Ez persze csak játék a számokkal, a lényeg az, hogy mi történik majd hétvégén a Fehérvár környéki pályákon.

A képre kattintva galéria nyílik

A futamgyőzelemre Herczig és Hadik a legesélyesebb, ha valaki még bele akar szólni a bajnoki címért folytatott versenyfutásba, akkor bizony a negyedik állomáson illene győznie, ami közel sem egyszerű, hisz erőből kell lenyomnia a címvédőt és fordos kihívóját. A Székesfehérvár környéki pályák egyébként rettenetesen tempósak és helyenként rossz minőségűek, amit nem árt észben tartani, mert egy rosszkor összeszedett defekt olyan hátrányt jelenthet, ami nem csak a győzelembe vagy egy dobogós helyezésbe, hanem szimplán a pontszerzésbe is kerülhet, márpedig a Herczig – Hadik – Vincze trión kívül mindenkinek van már egy mínuszos versenye. És akkor még nem beszéltünk olyan nyalánkságokról, mint a fehér aszfaltos részek, amire ha csak egy kevés csapadék is hull, bizony könnyen korcsolyapályává változtathatja a szakaszokat.

Szombaton négy, míg vasárnap nyolc szakasz vár az 50 autót felvonultató ORB-ORC-mezőnyre, és nem árulunk el nagy titkot, ha megjegyezzük, hogy a második nap lesz a sorsdöntő a verseny végkimenetele szempontjából. Az első nap az Árkipuszta – Csákberény és a Kincsesbánya szakaszok szerepelnek a programban, míg vasárnap a Bakonycsernye – Nagyveleg, a Pusztavám – Kőhányás, illetve a Csákberény – Árkipuszta gyorsokon autózik majd a mezőny.

Székesfehérvár pedig nem csak a rajt- és a céldobogónak, valamint a szervizparknak ad majd otthont, hanem szombaton délután 17 órától a Superspecial szakasznak is, ami ugyan nem számít bele a verseny értékelésébe, de akárcsak tavaly a prológ, látványos küzdelmet ígér, nem beszélve arról, hogy a belváros szívében bőgnek majd fel ismét a motorok!

Fontos tudnivaló továbbá, hogy rajtszám szerint növekvő sorrendben rajtolnak majd a párosok, azaz először az R5-ös autók köröznek majd az aszfalton. A szakaszok térképeit is érdemes alaposan áttanulmányozni, mert bár minden gyors látogatható, egyes részek környezetvédelmi területen futnak, így azok nézők elől elzártak lesznek.

Szombattól tehát Székesfehérvár Rallye: 12 R5-ös autóval, illetve az ORB mellett a Rallye2 és a Historic mezőnyével, összesen 113 résztvevővel.

Szöveg: Vörös Gergő

Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám