Európa néhány országával egy időben Magyarországra is megérkezett a Ford Focus elektromos változata. Bár az autó 2011 óta létezik, eddig elsősorban az USA-ban értékesítették. Hozzánk már egyből a továbbfejlesztett 2017-es modell érkezik, amely a korábbinál nagyobb hatótávolságot kínál.

Korábban 23, immár 33,5 kWh-s folyadékhűtésű lítiumion akkumulátor kerül az elektromos Ford Focusba, amellyel a gyár 225 kilométeres hatótávolságot ígér. Az új Focus Electricet 107 kW (145 LE) teljesítményű elektromotor gyorsítja, dinamikáját azonban a szinte indulástól elérhető 250 Nm nyomaték garantálja.  Nagyjából 10 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 137 km/óra (korlátozva), így autópályán is képes tartani a forgalom tempóját.

Az akkumulátor töltése nagyban függ a töltőhálózattól, így 10 A-es hálózatról egy lemerült akksi teljes feltöltése 16 órát is igénybe vesz, 16 A-esről 10 óra, míg 32 A esetén 5 óra is elég lehet. Villámtöltő használatával nagyjából 33 perc kell a 80 százalékos szint eléréséhez.

Az elektromos Ford Focus itthon 12 950 000 forintos listaáron kerül a kereskedésekbe, amiből az állami támogatás mellé még flottakedvezményt is lehet szerezni. Ebben az árban az alapvető biztonsági és kényelmi felszerelések mellett kétzónás klíma, kulcsnélküli ajtónyitás és indítás, tempomat, tolatókamera, esőérzékelős ablaktörlő, navigációs rendszer, 17 colos könnyűfém felnik is szerepelnek.

Használhatóságát segíti, hogy karosszériájának fő elemei, fényszórói, fékjei megegyeznek egy hagyományos Focuséval, így egy esetleges sérülés javítása nem jelent szokatlanul nagy kiadást.  Ami viszont eltérő, az a csomagtartó, hiszen az akkumulátor jelentős helyet elfoglal belőle. 316 literről 190 literre csökkent a mérete.

Nem a Focus Electric az egyetlen modell, amellyel a Ford intenzívebben beszáll az elektromos autózásba, a következő öt évben 13 új modell mutatnak be. 2019-ben jön egy konnektorról tölthető hibrid áruszállító, 2020-ra várható a 480 km hatótávolsággal rendelkező elektromos szabadidő-autó, miközben elkészül Mustang hibrid variánsa is.

A Ford a magyar vásárlók számára is demonstrálni szeretné, hogy az elektromos autóké a jövő, ezért egy Focus Electricet magyar sofőrrel indít a villanyautók számára rendezett, Európán átívelő eTourEurope 2017 versenyen. Katona Mátyás, az Autonavigator.hu főszerkesztője 10 nap alatt több mint 5000 kilométert tesz majd meg kilenc országot érintve az európai elektromos autózást népszerűsítő versenyen. A Ford szeretné bizonyítani, hogy napi 400 kilométeres távolságok is megtehetők egy villanyautóval.