A California Mille túraversenyt huszonhetedik éve rendezik meg a Mille Miglia mintájára: a négynapos versenyen legalább ezer mérföldet, azaz 1600 kilométert tesznek meg az autók, amelyekkel szemben az egyetlen kikötés, hogy gyártási dátumuk nem lehet későbbi 1957-nél – azaz elég idősek ahhoz, hogy akár az eredeti Mille Miglián is elindulhattak volna.

A versenyen negyed évszázad alatt egyetlen halálos baleset sem történt, ám ez a sor most megszakadt: egy 1939-es SS Jaguar 100 letért az útról és fának ütközött. Az autó sofőrje a helyszínen szörnyet halt, utasát a biztonsági öv megmentette, de így is kritikus állapotban szállították kórházba.

A baleset a verseny második napján történt.

A kétüléses SS Jaguar 100-at 1936 és 1940 között gyártották, nevében a 100 a végsebességre (100 mérföld, azaz 160 kilométer óránként) utalt. Az autó a Mark IV-es rövidített tengelytávjára épült. Elöl-hátul merev tengellyel és laprugókkal szerelték, motorja a szedán fivér 2,5 literes blokk felülszelepelt változata volt, maximális teljesítményét 70-ről 100 lóerőre emelték. 1938-tól 3,5 literes blokk hajtotta, a teljesítmény 125 lóerőre ugrott, ami pont elég volt az 1150 kilós autó tempós mozgatásához. A váltó mindvégig négyfokozatú kézi volt, a felső három fokozatot szinkronizálták.