A világ legerősebb hathengeres dízelmotorja címmel büszkélkedhet az a háromliteres, négyturbós  erőforrás, amelyet felhasználva a BMW megépítette az ötös modellcsalád nyomatékban leggazdagabb (az M5 Competition 700 Nm-t tud) tagját: az M Performance TwinPower Turbo technológiának köszönhetően 400 lóerő és 760 Nm áll a vezető rendelkezésre, a nyolcfokozatú M Performance automata váltó ugyanúgy alapfelszerelés, mint a nyomatékmegosztásban a hátsó tengelyt előnyben részesítő összkerékhajtás, vagy az aktív összkerékkormányzás.

A motor előző generációjában kis fordulaton egy nagy, most viszont kettő kicsi alacsony nyomású turbó tolja a levegőt a motorba; a nagy nyomású dupla turbó megmaradt. A négyből három turbó állandóan működik; az egyik nagy nyomású egység csak 2500/perc felett lép működésbe, illetve amikor alapjáratról hirtelen kap nagy terhelést a motor, egy csappantyúval megkerülik a két kis nyomású turbót. A piezoinjektorok 2500 barral nyomják a gázolajat az égéstérbe, a kipufogógázokat koromrészecske-szűrővel, NOx-csapdával és AdBlue adagolással tisztogatják.

P90255120-highRes

A 10 mm-rel ültetett sportfutómű 19 vagy akár 20 colos kerekekben végződik, elöl 245, hátul 275 mm széles abroncsokkal.  A fékrendszer ugyanúgy sportos hangolású, mint az adaptív lengéscsillapítók. A modellhez a szériához kínált minden kényelmi, biztonsági és vezetőtámogató technológia elérhető, a távvezérelt parkolórobottól a kétirányú okostelefon-integráción át a sebességkorlátozásokat is figyelembe vevő, ellenkormányozni is képes intelligens tempomatig.

A BMW 5 csúcsdízelje szedán kivitelében 4,4, kombiként 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a szabványos üzemanyag-fogyasztás 5,9, illetve 6,2 liter.