A hangzatos Nissan Leaf AT-EV, azaz terepképes elektromos jármű (All Terrain Electric Vehicle) névre keresztelték a Nissan legújabb vállalását, amivel a július 16-án rajtoló Mongol-ralin indul a Plug-In Adventures szervezet csapata.

Az Európa és Ázsia pusztaságain, hegyein és sivatagain átkelő, jótékonysági rali az elmúlt 12 évben ötmillió angol font értékű támogatást hozott különböző nemes céloknak, csapatonként és versenyenként átlagosan ezer fonttal (366 ezer Ft) számolnak a szervezők.

A Mongol-rali nem csak jótékonysági, de környezetbarát is. Legfeljebb egyliteres motorral szerelt autóval indulhatnak a résztvevők, akik végig magukra vannak utalva: az alulméretezett technika és a szervizkocsi hiánya megnöveli annak az esélyét, hogy az útvonal mentén élő helybeliektől kell segítséget kérniük, amit a társadalmi interakció jegyében egyik fő küldetésének tekint a rali. Nem véletlen, hogy idén engedélyezték a Leaf, mint első villanyautó nevezését.

A Leaf AT-EV futóművét és egyéb elemeit felkészítették a nagyobb igénybevételre, ám a hajtáslánc teljesen széria állapotú, egy feltöltéssel 250 kilométert képes megtenni. A hátsó üléssort biztonsági övestül kiszerelték, ezzel csökkentve a tömeget.

A tetőcsomagtartón nagy fényerejű, kisfeszültségű világítótestek segítik a biztonságos éjszakai közlekedést.