Yuntu, azaz felhő: így nevezik a Jeep legfrissebb tanulmányautóját. A hétszemélyes koncepciót hiába is keressük a soron következő európai vagy észak-amerikai kiállításokon: kizárólag a kínai piac számára, a helyi igények alapján, az itt érvényesítendő formai irányvonalakat felvázolva készítették el és mutatták be a Sanghaji Autószalonon.

Az autó dizájnja az eltéveszthetetlen stíluselemektől (hetes osztású hűtőmaszk, felkunkorodó övvonal, magasra helyezett csíkfényszóró) eltekintve határozottan frissebb és légiesebb, de legalábbis más, mint amit a márkától az elmúlt években megszokhattunk.

Az autó technológiájáról nem nyilatkozott a gyár, bár annyit lehet tudni, hogy vezeték nélkül tölthető akkumulátoraival akár 65 kilométert képes megtenni – egyszóval konnektoros hibridről van szó, ám a műszaki részleteket homály fedi – elképzelhető, hogy a Chrysler Pacifica módosított hajtásláncát kapta meg.

Biztonsággal csupán annyit lehet tudni, hogy hang- és arcfelismerő szoftver dolgozik a kezelőfelület mögött. A szárnyas oldalajtó-pár mögött felnyíló belső teret ábrázoló fényképről pedig kiderül, hogy több fokozatban szabályozható hasmagasság, választható terepprogramok szolgálják ki a sofőrt, aki egyszerre érezheti magát luxusjárműben (fa és réz stíluselemek), sportkocsiban (középállást jelző gyűrű a kormánykeréken) és modern csatlakoztatott gépkocsiban (négyszögletes kormánykerék, digitális műszerfal, kijelző az utas előtt.)

jeep_yuntu_3k1i80n7150np2qr46nqiusb5k3

A Jeep több mint harminc éve van jelen Kínában, az idei év első negyedévében mintegy 50 ezer autót adtak itt el, több mint kétszer annyit, mint egy évvel korábban.