Ilyen Škoda még nem volt

Villanymotorral megy önállóan a Vision E

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.04.19. 11.32

Új tanulmányautójával, a Vision E-vel a Škoda megmutatja, milyen külsőt kapnak a jövőben az autói, amelyek hibrid vagy elektromos hajtással is elérhetők lesznek.

Ha folytatja eddig megszokott munkásságát a Škoda, akkor néhány éven belül egy, a képeken láthatóhoz nagyon hasonló szabadidő-autó kerül a márka kereskedéseibe. Korábbi tanulmányautói is viszonylag pontosan előrejelezték a későbbi szériamodellt, így volt ez 2011-ben a Skoda Vision D, 2014-ben a Vision C és tavaly a Vision S esetében is.

Nem titok, hogy hamarosan újabb szabadidő-autókkal bővül a Škoda kínálata, ezek közül lesz az egyik a kedden Sanghajban kiállított Vision E nyomán készülő modell. Szinte biztosan a Kodiaq kupé készül majd a képen látható tanulmányautóból. A forma nagyon közel lesz a Vision E-hez, a lámpák, a hűtőrácsok kialakítása alakul majd át a gyártásig.

Ilyen lehet a Vision E-ből elkészülő Skoda Kodiaq

A műszaki alapok ugyanazok lennének, mint a hagyományos Kodiaq esetében, ám az erősen döntött hátsó szélvédő miatt csak két üléssor kerül bele. A műszaki tartalom is követi a Kodiaq-ét, de eleinte az erősebb motorok kerülnek a kupéba, 230-280 lóerős benzines és 184 lóerős dízelmotorokkal készülne, automata váltóval és négykerék-hajtással. Az egyszerűbb kivitelek később bővítik a kínálatot, de lesz hibrid is. 2019-ben várható a Škoda Kodiaq Coupé megjelenése.

A tanulmányautó 4645 mm hosszú, 1917 mm széles és 1550 mm magas, tengelytávja 2850 mm. Vagyis szélesebb, laposabb, de rövidebb, mint a Kodiaq, ugyanakkor a tengelytávolsága hosszabb. A Vision E-t két villanymotor mozgatja, együttesen 225 kW (305 LE) teljesítményűek. Ezzel a sportos SUV 180 km/órás végsebességre képes, ám ha nem hajszolják ennyire, akkor akár 500 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel. A villanymotorok a tapadási viszonyoknak megfelelően szükségszerűen hajtják az első vagy a hátsó vagy mindkét tengely kerekeit.

A folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátor a padló középére az első és a hátsó tengely közé került. Töltését induktív módon képzeli a Škoda, azaz nincs vezetékes kapcsolat. Az autónak csupán a töltő fölé kell parkolni, és az alján elhelyezett eszköz átveszi az energiát. Gyorstöltéssel 30 perc alatt a lemerült akkumulátorok 80 százalékos állapotba hozhatók, a teljes töltéshez egy éjszaka kell.

Nem véletlen, hogy elektromos hajtást álmodtak a tanulmányautóba a Škoda tervezői, hiszen a cseh márka is megkezdi az alternatív hajtásrendszerek használatát. 2019-ben jön az első plug-in hibrid modelljük, talán épp a Kodiaq Coupé kapja meg a rendszert elsőként, illetve 2025-ig öt tisztán elektromos modellt dobnak piacra.

Skoda-Vision_E_Concept-2017-1600-09Addigra már általánosak lesznek a tanulmányautóba bemutatott vezetőtámogató rendszerek, amelyekkel a Vision E képes önállóan közlekedni dugóban, sávot váltani, előzni, önállóan parkolóhelyet keresni és beállni. Szintén nem tűnik hihetetlennek a tanulmányautó öt képernyője sem, mivel a központi és a vezető előtti TFT mellett minden utasnak jut saját eszköz, amely az információszolgáltatás vagy a szórakoztatás céljából is használható. Megjelenik a gesztusvezérlés is a telefonálás vagy a hifi hangerejének vezérléséhez.

Az már más kérdés, hogy a szívmonitor sorozatgyártásban megjelenik-e. Ez folyamatosan figyeli a vezető szívritmusát. Amennyiben orvosi probléma merül fel, átveszi az autó irányítását az elektronika, majd megállítja a kocsit. Ha vészhelyzet lép fel, pl. szívinfarktus esetén, a rendszer tárcsázza a segélyhívót.

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.