A Volkswagen is elkészíti a terepkupét, de csavar rajta egyet

VW I.D. Crozz

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2017.04.18. 18.04

A kupé formára rajzolt városi terepjárók virágkorukat élik. Rendkívül népszerűek a BMW és Mercedes ezen modelljei, nem csoda tehát, hogy a Volkswagen is akar egy szeletet ebből a tortából, csak ők kicsit tovább gondolták.

A sima VW I.D. a 2016-os Párizsi Autószalonon mutatkozott be, aztán Detroitban lerántották a leplet a I.D. BUZZ-ról, most pedig itt az új koncepciómodell, az I.D. Crozz, ami szintén a zéró emisszió jegyében született.

Az autó tengelyenként külön villanymotort, így variálható összkerékhajtást kap, belső tere pedig a helytakarékos elektromos hajtásláncnak köszönhetően különösen tágasnak, jól variálhatónak ígérkezik. A MEB (moduláris elektromos hajtáslánc építőkészlet) platformra épülő járműről a Volkswagen nem titkolja, hogy távlatilag autonóm közlekedésre is alkalmassá teszi majd, szóval elég lesz megnyomni a VW-logót, és a kormány becsúszik a műszerfalba.

Kattints a képre és nyílik a galéria

Automata üzemmódban a CUV (crossover utility vehicle) lézerszkenner, ultrahangos és radarérzékelők, valamint kamerák segítségével észleli környezetét és a közlekedés többi résztvevőjét.

A német gyártó azt ígéri, hogy a 225 kW összteljesítményű elektromos jármű hatótávolsága 500 kilométer lesz, ami valóban alkalmassá teheti az autót hosszabb túrákra is. Végsebességét 180 km/órára lőtték be, gyorstöltéssel mindössze 30 perc alatt 80 százalékra tölthetjük az akkumulátorokat.

Volkswagen-ID_Crozz_Concept-2017-1280-07

Az első kerekeket 75 kW-os (102 LE) elektromor hajtja, a hátsókat 150 kW-os (204 LE). Az I.D. Crozz hossza 4,6 méter, szélessége 1,89 méter, magassága pedig 1,6 méter.

A Volkswagen egyértelmű célkitűzéske, hogy az elektromos hajtást világméretű termékoffenzívával a következő évtized közepére a startup-szintről a sorozatgyártásra emelje át. A Sanghajban bemutatott tanulmány már konkrét kitekintést kínál 2020-ra, jól érzékeltetve, hogy milyen sokrétű lehet a jövő.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.