Amikor belépőmodellről van szó, a legritkább esetben gondolunk 300 lóerős turbómotorra. A Jaguar azonban kényszerpályán mozgott: az F-Type eddigi leggyengébb variánsa a 340 lóerős V6-os volt, így nem volt elfogadható a -hatalmas teljesítményzuhanás – pláne, hogy két hengert feláldoztak a fejlesztés során.

A kétliteres Ingenium turbómotor hiányzó Newtonmétereit (450 helyett 400 Nm) alacsony fordulatszámon mutatott robbanékonysággal (3500/perc helyett 1500/percnél ébred a nyomatékcsúcs) és kisebb tömeggel kompenzálja: míg az újonc 1525 kilót nyom menetkészen, a kompresszoros V6-os minimális tömege 1577 kg.

A végsebesség 260 helyett 249 km/óra.

Az újonc egyelőre csak automata váltóval kapható, kabrió és kupé kivitelben egyaránt 5,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

Az új modellév emellett olyan friss fejlesztéseket hozott a típusa, mint a valós forgalmi adatokkal kalkuláló, várható érkezési időt is számoló gyári navi, a GoPro-val közösen kifejlesztett Re-Run (magyarul ’visszajátszás’) applikáció, amely a versenypályán megtett körök felvételén időkódolva megjeleníti a gyorsulási adatokat, a fojtószelep-pozíciót és a sebességet.

Az új modellévben könnyebb lesz megkülönböztetni egymástól az egyes modellvariánsokat, hála az egyedi lökhárítóknak. A fényszórók minden esetben LED-esek, az ülések könnyített szerkezetűek, az utastérben króm és alumínium felületek, valamint új színkombinációk örvendeztetnek.

Az automata, hátsókerék-hajtású 3.0 V6-hoz képest több mint egy literrel (8,4 helyett 7,2 l/100km) takarékosabb az új Ingenium motor.

Az automata, hátsókerék-hajtású 3.0 V6-hoz képest több mint egy literrel (8,4 helyett 7,2 l/100km) takarékosabb az új Ingenium motor.

A kisebb motorral mintegy 3500 font, azaz kb. 1,3 millió forint a belépő F-Type árelőnye, legalábbis a brit piacon; Magyarországon még nincs beárazva az újdonság.