Amikor a Honda másolja a Hyundait

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.04.15. 09.00

Háromféle villanyhajtás a Hyundai Ioniqban? Ilyet mi is tudunk, mondták a Hondánál, és eladhatóvá tették az eddig csak érdekes Clarity szedánt.

Amikor a Honda másolja a Hyundait

Az eddig is létező hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánc mellé két új, a mindennapokban százszor könnyebben használható hajtási opciót kapott a Honda ökomobilja, a Clarity. A konnektoros (plug-in) hibrid és a tisztán elektromos meghajtású modell már annak az offenzívának a része, amelynek keretében a következő négy évben ötszörösére kívánja növelni részben vagy teljesen elektromos meghajtású járműveinek észak-amerikai eladásait a márka.

A 2016 decembere óta forgalmazott, hidrogén üzemanyagcellás Clarity után most színre lépő két modellel a Honda beérte a Hyundait, amennyiben eddig egyedül a koreai cég kínált egyazon karosszérián belül háromféle villamosított hajtásláncot (hibrid, plug-in hibrid és elektromos Ioniq.)

Az elektromos verzió 161 lóerős, 300 Nm nyomatékú villanymotorját egy 25,5 kWh kapacitású akkumulátorcsomag táplálja. 240 voltról mindössze három órán át kell tölteni a kocsit, gyorstöltővel félóra alatt érhető el a 80%-os töltöttség. A hatótávolságról érdekes módon nem közölt adatot a Honda, pedig már idén piacra kerül a modell, annyit viszont elmondtak, hogy a várható ekvivalens üzemanyag-fogyasztás (ami az egységnyi energiamennyiséggel megtehető távolságot jelöli, és természetesen nem jelenti azt, hogy akár egy milliliter benzint is elégetne a villanymotor) 2,0-2,3 liter/100km.

2017 Honda Clarity Electric

Furcsamód nem gyengébb, hanem erősebb a Clarity Plug-in Hybrid villanymotorja: a 181 lóerős, 315 Nm nyomatékú elektromos erőforrás egy 17 kWh kapacitású akkumulátor mellett egy másfél literes, Atkinson ciklusú négyhengeres benzinmotor is táplálja – utóbbinak a leírás szerint az áramfejlesztés az elsődleges feladata, a közvetlen meghajtásra csupán „bizonyos körülmények között” kerül sor.

Az autó extrém messzire, 68 kilométerre tud eljutni tisztán elektromos üzemben; a teljes kombinált hatótávolság 531 km, ami meglehetősen apró benzintartályt feltételez. Az ekvivalens üzemanyag-fogyasztás 2,24 l/100km. A hibrid modell normál, öko és sport üzemben használható; bármelyikhez kapcsolható egy olyan funkció, amely adott szinten tartja az akkumulátor töltöttségi állapotát.

honda clarity phev és ev

Továbbra is forgalomban marad a Clarity Fuel Cell modell, amelynek üzemanyagcellája 33 százalékkal kisebb az elődmodellénél, energiasűrűsége viszont 60 százalékkal nagyobb. Az egész egység (üzemanyagcella + villanymotor) annyi helyet foglal el csupán, mint egy V6-os motor, így több férőhely marad az utasoknak. A Clarity Fuel Cell hatótávolsága 589 km, az ekvivalens üzemanyag-fogyasztás 3,46 l/100km. Az autó három éves bérleti díja összesen 16 152 dollárra jön ki, de ez szinte teljes egészében leautózható ingyen üzemanyag formájában (akár 15 ezer dollárnyi hidrogént tankolhatnak az ügyfelek), valamint egy sor kedvező feltételekkel biztosított szolgáltatást, például autóbérlést vehetnek igénybe.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.