A friss jogosítvánnyal rendelkező 18-25 éves sofőrök esetében gyakran előforduló probléma a gyorshajtás, a biztonsági öv használatának mellőzése, az alkoholos befolyásoltság, a túlzott önbizalom és a megfelelő rutin hiánya. A biztonságos közlekedést népszerűsítő kampány e fokozottan veszélyeztetett korosztályt szólítja meg közvetlen hangvétellel, a közösségi média felületein is.

A kampányt a Közlekedéstudományi Intézettel és az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal szoros együttműködésben a Hungaroring Sport Zrt. valósítja meg. Az ügy mellé állt a túraautó-világbajnokság magyar pilótája, Michelisz Norbert is.

A közlemény szerint a három fordulóból álló vetélkedő két online feladat teljesítése után egy ügyességi vetélkedővel zárul. Az első körben a fiatalok játékos formában, online teszt kitöltésével tehetik próbára KRESZ- és vezetéstechnikai elméleti tudásukat a kampány weboldalán.

A második forduló leginkább a kreativitásra helyezi a hangsúlyt. A versenyzőknek a lakóhelyükön megtalálható, “jól működő” közlekedési helyszínt vagy példamutató közlekedési magatartást kell bemutatniuk egy #kreszfaktor megjelöléssel a Facebookra feltöltött videóban.

A szakmai zsűri által kiválasztott pályaművek készítői jutnak tovább a döntőbe. A fiataloknak vezetéstechnikai ügyességi és elméleti feladatokat kell megoldaniuk. A KRESZ-Faktor során legjobban teljesítő résztvevő nyereménye egy személyautó és egy prémium vezetéstechnikai tréning.