Bár a ma reggel beharangozott X7-tel egy időben az új X2 (képeinken az X2 Concept előtanulmány) is színre lép majd a piacon, a BMW a jelek szerint a nagyobb, több hasznot termelő modellek felé fordítja figyelmét.

Harald Krüger vezérigazgató mai sajtókonferenciáján egyértelműen a nagy méretű, magasabb haszonkulcsot elbíró modellek mellett tette le a voksát. A 2016-os pénzügyi évet kiértékelő beszédében elmondta, az elsőkerék-hajtású UKL platform helyett (erre épül a Mini és a BMW 1-es széria) inkább a felsőbb kategóriákra összpontosítják erőforrásaikat.

1-bmw_concept_x2_5

Ez azt is jelenti, hogy a csekély növekedést ígérő, erős piaci versenyt támasztó szegmensekből egyszerűen kivonul a márka. Bár konkrétumokat nem mondott a cégvezér, ez nem sok jót ígér a 2-es Active Tourernek: a praktikus buszlimuzinokat világszerte gyomként fojtják meg a kevésbé célszerű, viszont jóval dögösebb szabadidőjárművek.

Zsúfolt időszak előtt áll a BMW: a következő 24 hónapban 40 új vagy megújult modellt, illetve új modellvariánst fognak bemutatni.

A drasztikus lépésekre azután kényszerül a BMW, hogy 2016-ban az évtized leggyengébb profitját termelték globális tevékenységei, ráadásul megelőzte őket a Mercedes, amire már tíz éve nem volt példa.

Forrás: Automotive News Europe