A válság indulása óta, 2007 óta rohamosan nőtt az autópark öregedése.  A portál statisztikái szerint az idősebb autók jóval hamarabb, átlagosan 4-5 hét alatt elkelnek, miközben a legfiatalabb, magasabb értékű autók eladására jellemzően két hónap alatt kerül sor. Azokban a megyékben, ahol alacsonyabbak az átlagkeresetek ott 300 alatt van az ezer főre jutó autók száma, a fővárosban, Pest megyében, és a gazdaságilag fejlettebb megyékben pedig a 400-hoz közelít ez a szám. Európában jellemzően 400-600 autó jut ezer lakosra.

Csaknem másfélszer annyi használt autót hoznak be az országba külföldről, mint amennyi új autót itthon eladnak. Ezeknek az átlagéletkora tíz év feletti, így továbbra sem sikerül megállítani az autópark öregedését.

„A hazai autópark túlnyomó többségét a 2008 őszi válságot megelőző 8-10 évben értékesített járművek alkotják – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. – Amíg az újautó-eladások továbbra is a 100 ezres szint közelében maradnak, az autópark öregedését csakis a minőségi használtautó-import felfutása állíthatja meg. Kizárólag egy, a fiatalabb autók behozatalát támogató szabályozással lehetne elérni azt, hogy a behozott autók többségének életkora ne lépje túl a tíz évet.”

(MTI)