40 éves az olasz ruhát viselő Volvo

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.03.12. 18.07

40 évvel ezelőtt mutatta be meglepő modelljét a Volvo. A 262C-t az amerikai piac kedvéért készítették el az olasz Bertonével közösen.

40 éves az olasz ruhát viselő Volvo

1977-ben a Genfi Autószalonon mutatkozott be a Volvo egyik legmeglepőbb modellje, a 262C. A svéd gyártótól ez igencsak merész lépés volt ekkoriban és nem is nagyon számított rá a közönség, hiszen ekkoriban javarészt megbízható, jó minőségű négyajtósairól és kombijairól voltak ismertek. Persze, az is közrejátszhatott a meglepetésben, hogy nem terjedhettek el a kémfotók villámgyorsan az interneten.

A Volvo első sorban az amerikai vevők miatt szeretett volna egy látványos kupét, így az akkori főformatervező  Jan Wilsgaard megrajzolta a vázlatokat és Sergio Coggiolával együtt Torinóban elkészítették az első prototípust akkor még egy 164-es modellből. A recept azonban megmaradt, a négyajtós tetejét alacsonyabbra vágták és meg is kurtították.

A kupéba végül a Peugeotval és Renaultval együtt fejlesztett 2,7 literes V6-os motor került, aminek teljesítménye 140 lóerő volt. Ennek a motornak növelték meg a furatát az 1980-as frissítés során. A V6-oshoz 3 sebességes automataváltó járt, de felár nélkül kérhető volt 4 sebességes kézivel is.

A különleges modell igencsak gazdag alapfelszereltséggel érkezett, hiszen az amerikai vásárlók már hozzászokhattak a gazdag ellátmányhoz. Így jártak az elektromos ablakok és tükrök, központi zár, a belteret teljes egészében bőrkárpit borította és nem hiányoztak az olyan extrák sem, mint a tempomat vagy a klíma meg a fűthető ülések.

volvo-262c (3)Az autókat kézzel készítették a Bertonénél, évi 800 darabot adtak el belőle, amit váratlanul nagy sikernek tekintettek. Azonban így is csupán 6622 példány hagyta el a szalagot 1981-ig. Ekkoriban a cég első embere Pehr Gyllenhammar is a 262C-t válaszotta, ám az ő autójában egy négyhengeres turbómotor dolgozott.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.