Két szék között esett a pad alá az Audi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.02.17. 07.00

Kínában nem úgy működnek a dolgok, mint másutt, és az Audi ezt a saját bőrén tapasztalta meg.

Két szék között esett a pad alá az Audi

35 százalék: az év első hónapjában ennyit zuhantak az Audi kínai eladásai a tavalyi év januárjához képest; a márka közel két évtizednyi uralkodás után visszacsúszott ősellenségei, a Mercedes és a BMW mögé a gigantikus piacon.

Szakértők szerint saját magának kereste a bajt a márka. Miután 1999 és 2013 között vasmarokkal uralta azt a luxusautó-piacot, amit gyakorlatilag ő maga teremtett meg, az Audi rossz döntések sorozatával juttatta el magát a mostani, kissé kétségbeejtő helyzetbe.

Pekingben (London után) a világon másodikként nyílt meg az újszerű értékesítési formával kísérletező élményközpont, az Audi City

Amikor lassan, rossz ütemben megújított modellei kezdtek nem megfelelő ütemben fogyni, a visszamaradó készleteket rálőcsölte a márkakereskedőkre, akiket ez értelemszerűen nem tett boldoggá. Igazi balfogásnak azonban az bizonyult, amikor tavaly novemberben egy új kereskedői hálózatot kívántak útjára indítani.

Az Audi közel két évtizede a helyi FAW Grouppal közösen gyártja és forgalmazza autóit Kínában, ám hogy javítsa esélyeit a piacon, tárgyalásokat kezdett a konkurens SAIC Motorral, hogy az ő kereskedői hálózatuk is értékesítsen Audikat.

Az FAW dílerei tavaly dühös hangú nyílt levélben fenyegették meg rendeléseik visszamondásával az Audit, ha folytatják a tárgyalásokat, majd mivel a gyártó nem hátrált meg, legtöbben be is váltották fenyegetésüket.

Opening of Audi City Beijing

Más kérdés, hogy a piaci viszonyok alakulásával egyébként sem brillíroztak volna: tavalyi eredményük idén csak a második helyre lett volna elegendő (a Mercedes megújuló SUV-kínálata mindent elsöpört a kínai luxusszegmensekben), és a BMW is a sarkukra lépett volna. Így viszont masszívan visszaestek a harmadik helyre – kérdés persze, hogy a konkurencia meddig tudja megőrizni előnyét.

A nagyobb baj az Audi számára, hogy a globális összesítésben is visszacsúsztak a harmadik helyre: míg tavaly stabilan álltak félúton a Mercedes és a BMW között, mostanra Stuttgart megerősíttette elsőségét, a BMW pedig belehúzott, és szinte darabszámra pontosan hozta az Audi tavalyi ilyenkori teljesítményét.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.02.17. 44424

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.