Két szék között esett a pad alá az Audi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.02.17. 07.00

Kínában nem úgy működnek a dolgok, mint másutt, és az Audi ezt a saját bőrén tapasztalta meg.

Két szék között esett a pad alá az Audi

35 százalék: az év első hónapjában ennyit zuhantak az Audi kínai eladásai a tavalyi év januárjához képest; a márka közel két évtizednyi uralkodás után visszacsúszott ősellenségei, a Mercedes és a BMW mögé a gigantikus piacon.

Szakértők szerint saját magának kereste a bajt a márka. Miután 1999 és 2013 között vasmarokkal uralta azt a luxusautó-piacot, amit gyakorlatilag ő maga teremtett meg, az Audi rossz döntések sorozatával juttatta el magát a mostani, kissé kétségbeejtő helyzetbe.

Pekingben (London után) a világon másodikként nyílt meg az újszerű értékesítési formával kísérletező élményközpont, az Audi City

Amikor lassan, rossz ütemben megújított modellei kezdtek nem megfelelő ütemben fogyni, a visszamaradó készleteket rálőcsölte a márkakereskedőkre, akiket ez értelemszerűen nem tett boldoggá. Igazi balfogásnak azonban az bizonyult, amikor tavaly novemberben egy új kereskedői hálózatot kívántak útjára indítani.

Az Audi közel két évtizede a helyi FAW Grouppal közösen gyártja és forgalmazza autóit Kínában, ám hogy javítsa esélyeit a piacon, tárgyalásokat kezdett a konkurens SAIC Motorral, hogy az ő kereskedői hálózatuk is értékesítsen Audikat.

Az FAW dílerei tavaly dühös hangú nyílt levélben fenyegették meg rendeléseik visszamondásával az Audit, ha folytatják a tárgyalásokat, majd mivel a gyártó nem hátrált meg, legtöbben be is váltották fenyegetésüket.

Opening of Audi City Beijing

Más kérdés, hogy a piaci viszonyok alakulásával egyébként sem brillíroztak volna: tavalyi eredményük idén csak a második helyre lett volna elegendő (a Mercedes megújuló SUV-kínálata mindent elsöpört a kínai luxusszegmensekben), és a BMW is a sarkukra lépett volna. Így viszont masszívan visszaestek a harmadik helyre – kérdés persze, hogy a konkurencia meddig tudja megőrizni előnyét.

A nagyobb baj az Audi számára, hogy a globális összesítésben is visszacsúsztak a harmadik helyre: míg tavaly stabilan álltak félúton a Mercedes és a BMW között, mostanra Stuttgart megerősíttette elsőségét, a BMW pedig belehúzott, és szinte darabszámra pontosan hozta az Audi tavalyi ilyenkori teljesítményét.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.02.17. 44424

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.