Ennyit számít a konnektoros hibrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.02.15. 14.00

Egész élettartamára vetítve 40 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát a légkörbe a Mercedes felső kategóriás plug-in hibrid limuzinja, mint a szintén űber-ökónak kikiáltott elődje.

Bemérette az E 350 e teljes élettartamára vetített szénlábnyomát a Mercedes-Benz. Az eredmény: a hálózatról tölthető hibrid modell szén-dioxid-kibocsátása mintegy 44 százalékkal kevesebb, mint az előző generációs, spéci befecskendezéssel megbolondított, részterhelésen szegénykeverékes üzemben működő E 350 CGI modellé (képeinken a bordó szedán) volt.

Balra a 350 CGI, jobbra a 350 e hathengeres motorja

Balra a 350 CGI, jobbra a 350 e hathengeres motorja

A 2,1 literes átlagfogyasztású modell környezetvédelmi tanúsítványát a TÜV Süd adta ki. A kalkuláció alapját negyedmillió kilométeres futásteljesítmény adta, illetve a hybrid modell esetében a külső töltéshez használt áram esetében az egész Európára vetített átlagos energiamixet vették figyelembe, azaz a kontinentális átlagnak megfelelő arányban szerepelt benne megújuló forrásból származó elektromos energia. Ha 100 százalékig megújuló energiával töltenénk a kocsi akkucsomagját, a CO2-kibocsátás 63 százalékkal csökkenne!

Azt viszont nem tudni, a tanúsítványban szerepelnek-e az akkumulátoroknak az autó életciklusának végén esedékessé váló hulladékkezelésével járó környezeti terhek.

A megtakarítás egyébként nemcsak a villanymotor közbeiktatásának, hanem a kilencfokozatú automata váltóra való átállásnak is köszönhető. Emlékeztetőül: a Mercedes-Benz E 350 e villanymotorja 88 lóerős, nyomatéka 440 Nm; a vonatkozó rendszeradatok 286 LE, illetve 550 Nm. Az autó akár 33 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.