Ennyit számít a konnektoros hibrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.02.15. 14.00

Egész élettartamára vetítve 40 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát a légkörbe a Mercedes felső kategóriás plug-in hibrid limuzinja, mint a szintén űber-ökónak kikiáltott elődje.

Bemérette az E 350 e teljes élettartamára vetített szénlábnyomát a Mercedes-Benz. Az eredmény: a hálózatról tölthető hibrid modell szén-dioxid-kibocsátása mintegy 44 százalékkal kevesebb, mint az előző generációs, spéci befecskendezéssel megbolondított, részterhelésen szegénykeverékes üzemben működő E 350 CGI modellé (képeinken a bordó szedán) volt.

Balra a 350 CGI, jobbra a 350 e hathengeres motorja

Balra a 350 CGI, jobbra a 350 e hathengeres motorja

A 2,1 literes átlagfogyasztású modell környezetvédelmi tanúsítványát a TÜV Süd adta ki. A kalkuláció alapját negyedmillió kilométeres futásteljesítmény adta, illetve a hybrid modell esetében a külső töltéshez használt áram esetében az egész Európára vetített átlagos energiamixet vették figyelembe, azaz a kontinentális átlagnak megfelelő arányban szerepelt benne megújuló forrásból származó elektromos energia. Ha 100 százalékig megújuló energiával töltenénk a kocsi akkucsomagját, a CO2-kibocsátás 63 százalékkal csökkenne!

Azt viszont nem tudni, a tanúsítványban szerepelnek-e az akkumulátoroknak az autó életciklusának végén esedékessé váló hulladékkezelésével járó környezeti terhek.

A megtakarítás egyébként nemcsak a villanymotor közbeiktatásának, hanem a kilencfokozatú automata váltóra való átállásnak is köszönhető. Emlékeztetőül: a Mercedes-Benz E 350 e villanymotorja 88 lóerős, nyomatéka 440 Nm; a vonatkozó rendszeradatok 286 LE, illetve 550 Nm. Az autó akár 33 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.