Ennyit számít a konnektoros hibrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.02.15. 14.00

Egész élettartamára vetítve 40 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát a légkörbe a Mercedes felső kategóriás plug-in hibrid limuzinja, mint a szintén űber-ökónak kikiáltott elődje.

Bemérette az E 350 e teljes élettartamára vetített szénlábnyomát a Mercedes-Benz. Az eredmény: a hálózatról tölthető hibrid modell szén-dioxid-kibocsátása mintegy 44 százalékkal kevesebb, mint az előző generációs, spéci befecskendezéssel megbolondított, részterhelésen szegénykeverékes üzemben működő E 350 CGI modellé (képeinken a bordó szedán) volt.

Balra a 350 CGI, jobbra a 350 e hathengeres motorja

Balra a 350 CGI, jobbra a 350 e hathengeres motorja

A 2,1 literes átlagfogyasztású modell környezetvédelmi tanúsítványát a TÜV Süd adta ki. A kalkuláció alapját negyedmillió kilométeres futásteljesítmény adta, illetve a hybrid modell esetében a külső töltéshez használt áram esetében az egész Európára vetített átlagos energiamixet vették figyelembe, azaz a kontinentális átlagnak megfelelő arányban szerepelt benne megújuló forrásból származó elektromos energia. Ha 100 százalékig megújuló energiával töltenénk a kocsi akkucsomagját, a CO2-kibocsátás 63 százalékkal csökkenne!

Azt viszont nem tudni, a tanúsítványban szerepelnek-e az akkumulátoroknak az autó életciklusának végén esedékessé váló hulladékkezelésével járó környezeti terhek.

A megtakarítás egyébként nemcsak a villanymotor közbeiktatásának, hanem a kilencfokozatú automata váltóra való átállásnak is köszönhető. Emlékeztetőül: a Mercedes-Benz E 350 e villanymotorja 88 lóerős, nyomatéka 440 Nm; a vonatkozó rendszeradatok 286 LE, illetve 550 Nm. Az autó akár 33 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.