18 éve először győzött a Toyota a WRC-ben

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.02.12. 15.43

1999 óta most jutott nyert a Toyota a WRC-ben, most a Yarisszal induló Latvala állhatott a dobogó legfelső fokára a svéd futamon.

18 éve először győzött a Toyota a WRC-ben

Két héttel a nagy visszatérés után máris behúzta első WRC győzelmét a Toyotának Jari-Matti Latvala a svéd-ralin. Thierry Neuville kiesése után ragadta meg a vezetést Latvala a szombati verseny utolsó szakaszán. Vasárnap előnye folyamatosan csökkent, ám végül a szuperspeciálért járó 5 extra pontot és győzelmet is megszerezte a Toyotának.

A japán márka életében utoljára Didier Auriol hozott WRC győzelmet az 1999-es Rally China-n még békalámpás Corolla versenyautóval.

A Svéd-ralin a második helyen a Forddal induló Ott Tanak, a harmadikon szintén a fordos Sebastien Ogier végzett. Neuville igazán peches, hiszen az évadnyitó Monte Carlo-ralin is az első helyről esett ki, akkor vezetői hiba miatt és akkor is a szombati utolsó szakaszon. A bajnokságban Latvala vezeti a címvédő Ogier előtt.

A verseny érdekessége volt, az egyik szakaszt törölni kellett a második körre, mert amikor a mezőny az első alkalommal teljesítette, Tanak több mint 137 km/órás átlagtempóval száguldott végig rajta. Az FIA szabályzata szerint viszont 130 km/órás átlagtempó feletti szakasz nem lehet. Ebből is látszik milyen gyorsak lettek az új, erősebb motorral, szélesebb futóművel, jobb hajtással és nagyobb szárnnyal szerelt 2017-es WRC-k.

Kommentek

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.