Tavaly a vásárlók 30 százaléka felső-középkategóriás autót vett. Tehát még mindig sokan szavaznak a nyomott áron elérhető, de fenntartása során annál többe kerülő prémium típusokra. A külföldről behozott autók listáját például még mindig a BMW 3-as széria vezeti, bár 2015-ben még 5924 darab 3-as érkezett nyugatról, továbbra is nagyon sokan vannak, akik nem élhetnek használt BMW nélkül. A prémiummárka autói közül messze a 3-as sorozat a legnépszerűbb, a rengeteg 320d mellett M3 kupéból 24, M3 limuzinból 13, az M3 kabrióból kettő darab jött be.

A márkák közül az Opel volt a legnépszerűbb (13,95 százalék), de sokan vettek Suzukit (10,29 százalék) és Volkswagent is (9,84 százalék). A tömegjárművek mellett új gazdához került 556 használt Porsche, 14 Ferrari, hat Aston Martin, két Lamborghini és egy Pininfarina is.

A közleményben felhívták a figyelmet arra, hogy az eladott gépkocsik életkora összességében tovább romlott: immár 73 százalékuk volt 10 évnél öregebb jármű, és csupán 9 százalékuk öt évnél fiatalabb.

A cég kitért arra, hogy számításai szerint 2016-ban a magyarországi autópark 22 000-nél több olyan import használt autóval gyarapodott, amely környezetvédelmi besorolása miatt nem közlekedhetett az elmúlt napokban elrendelt szmogriadó alatt. Az elmúlt négy év során százezernél is több, erőteljesen környezetszennyező autót helyeztek forgalomba Magyarországon – tették hozzá.

Tavaly 142 002 magánimport keretében érkező használt személyautó és 13 706 kishaszonjármű kapott magyar rendszámot.