Africa Race: Homokvihar nehezítette a magyar versenyzők dolgát

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.01.14. 10.45

A homokdűnék és a vihar ellenére jól teljesítettek a magyar csapatok az Africa Race-en, mindhárom egység célba fog érni a Rózsaszín-tó partján.

Africa Race: Homokvihar nehezítette a magyar versenyzők dolgát

Amennyiben nem a rendezők, akkor a természet maga gondoskodik arról, hogy ne legyen könnyű dolga az Africa Race versenyzőinek. A pénteki szakasz rajtját erős szélben kezdte a mezőny, ami miatt térdmagasságban örvénylett a homok a pályán, emiatt jelentősen korlátozottak voltak a látási viszonyok.

A Szalay Balázs és Bunkoczi László kettős végül a nyolcadik helyen végzett, így összetettben a 11. helyet sikerült megkaparintaniuk. Amennyiben nem történik semmi váratlan esemény vagy nem kap valaki büntetést az éjszaka folyamán, akkor ez a végeredmény is, hiszen a Rózsaszín-tó partján tartandó szombati szakasz eredménye nem számít bele a versenybe.

 

 

“Kerestük az utat, de a szél sávokban fújta a homokot, úgyhogy olyan volt, mintha teljesen vakon mentünk volna. Darázsi Zsozsóék jöttek mögöttünk, és reméltem, hogy ő, mivel magasabban ül, jobban látja, de megbeszélni nem tudtuk a dolgot, úgyhogy együtt kóvályogtunk a porviharban. Végül az egyik autós rátalált a helyes irányra, és őt kezdtük követni mindannyian. Azután megelőztük, és megérkeztünk a dűnék közé…” – számolt be a szakaszról Szalay. A dűnesor után azonban a Mokkában elment a fék, beesett a fékpedál, úgyhogy onnantól kezdve már csak motorfékkel tudtak lassítani.

AFR17D13J1602Az MAN-t terelgető Darázsi Zsolt és Szalai Norbertnek sosem okoztak gondot a homokdűnék és a vihart is szerencsésen megoldották, a riválisokénál gyengébb és korosabb kamionnal eleve nem a dobogó legfelső foka volt a céljuk, hanem az, hogy elérjék a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogót. Ezt pedig minden bizonnyal el is érik majd szombaton. A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László  trió alkotta harmadik magyar egység az ötödik helyre hozta be a Scaniát ezen a szakaszon.

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.