Africa Race: Szalayéknak megint ásniuk kellett

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.01.12. 09.35

Egyet előrelépve a kilencedik helyen áll összetettben a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a klasszikus Dakar-útvonalon haladó Africa Race nemzetközi terepraliversenyen.

Africa Race: Szalayéknak megint ásniuk kellett

Szalay Balázs kiszállt az Opel Mokkából, és a versenyzőcipőjéből körülbelül egy kilónyi homokot öntött ki a földre. Mielőtt még bármit mondott volna, már tudni lehetett, hogy az Africa Race szerdai, Azugi és Akzsuzst közötti, 390,96 kilométeres szelektív szakaszt tartalmazó szerdai etapján is előkerültek a lapátok és a homokfutók.

A szakaszon a 14. helyen végző, az összetettben pedig a kilencedik helyen álló Szalay Balázs egyetlen bánata az volt, hogy ők a nagy dűnéket simán vették Bunkoczi Lászlóval, és két olyan helyen akadtak el, ahol normál esetben nem szoktak.

“Borzalmasan fárasztó napunk volt, és sajnos mi sodortuk bajba saját magunkat” – kezdte Szalay Balázs. “A szakasz elején defektet kaptunk, aztán mire kicseréltük a lyukas kereket, a Tatra megelőzött minket, és el is akadt előttünk. Nyilván mi is elakadtunk, úgyhogy előkerültek a lapátok. Sajnos nem utoljára ezen a napon.”

“Ugyanis miután folytattuk az utunkat, egy helyen rossz nyomot választottunk a Kamazok üldözése közben, és amikor átbuktattam az autót valamelyik nagyobb dűne tetején, orral beleálltunk egy nagyobb tevefűbe, vagyis csapdába estünk. Megint ásni kellett, és sajnos közben Laci ujja is megsérült, beszorult a két homokfutó közé.”

Az Opel Mokka hatalmas ütéseket kapott, de  jól bírta a gyűrődést, Bunkoczi László ujját pedig bekötözték a táborban – pontosabban a bal gyűrűsujját a középsőhöz rögzítették, így folytathatja a versenyt.

“Ennek a szakasznak sajnos nem az volt a legnagyobb baja, hogy összecsípte az ujjamat a két homokfutó, mert azt jóddal letakarítjuk, és megyünk tovább. Inkább azért vagyok kissé csalódott, mert ez megint egy olyan nap volt, hogy a nehéz szakaszokon simán átmentünk, aztán meg buta helyeken kellett ásnunk. Az autó jó, mindenhol végigtalálunk, a pillanatnyi rossz döntéseink miatt azonban csak nagyon lassan jövünk előre” – mondta Bunkoczi.

A kamionosok között a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió két gyári Kamazt megelőzve harmadikként ért célba a szakaszon, míg a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert kettős hatodik lett. Összetettben egyik egység helyezése sem változott.

9. szakasz, Azugi-Akzsuzst (össztáv: 464,35 km, ebből szelektív szakasz: 390,96 km), autósok:
1. Patrick Sireyjol, Francois-Xavier Beguin (francia, belga, Cummins Buggy) 4:04:46 óra
…14. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:18:29 ó hátrány

az összetettben:
1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 29:29:34 óra
…9. Szalay Balázs, Bunkoczi László 5:08:59 ó h.

kamionosok:
1. Jaroslav Valtr, Rotislav Pilny, Filip Skrobanek (cseh, Tatra) 4:31:47 óra
…3. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 31:56 perc h.
…6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 5:15:47 ó h.

az összetettben:
1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 32:04:16 óra
…5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László 31:09:16 ó h.
6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert 41:23:51 ó h.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.