Ilyen BMW kormányt még nem láttál

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.01.11. 10.51

A precíz irányítást garantáló kormányt a BMW AG igazgatótanácsának tagja adta át.

Ilyen BMW kormányt még nem láttál

A precíz irányítást garantáló versenykormányt dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának tagja adta át Detroitban, a 2017-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalon színpadán Jimmy Spithillnek, az Oracle Team USA csapat kapitányának.

Az Amerika Kupa a nemzetközi vitorlássportok szegmensének legnagyobb múltra visszatekintő megmérettetése, egyszersmind a világ legintenzívebb kihívásokat tartogató vitorlás eseménye, amely a legkiválóbb sportolókat és a legjobb versenytechnológiákat egyesíti. A Bermuda-szigeteken 2017 júniusában megrendezendő harmincötödik összecsapás a bajnoki címvédő Oracle Team és a trófeára áhítozó ellenfelek párbaját ígéri, amely új fejezetet nyit a 164 éves múltra visszatekintő versenysorozat történetében.

A bajor gyártó motorsport-divíziójának mérnökei a százéves múltra visszatekintő járműtervezési szaktudás átfogó tapasztalataira építkezve alkották meg a címvédő csapat katamaránjába tervezett versenykormányt, hogy az minden pillanatban a lehető legprecízebb irányítást garantálja a vízen, egyenletes „repülés”, oldalkormányzás és kiemelés közben egyaránt.

A Louis Vuitton Amerika Kupa Világbajnokság tavaly májusban megrendezett, New York-i állomásán a BMW egy technológiai workshopot hozott létre, a BMW Motorsport mérnökei pedig az itt elindított technológiai projekt tapasztalatait is beépítették a végleges katamaránkormányba. A bajnoki címvédő csapat 2017 februárjában leplezi le a vízre szálló versenyvitorlást, amelyben már a BMW kormánya dolgozik majd.

A hajótörzsek alatti hidraulikus uszonyok azt a benyomást keltik, hogy az AC50 kategóriában versenyző katamaránok súlytalanul repülnek a vízfelszín felett, viszont amennyire könnyednek tűnik, valójában mindez annyira összetett feladat: a legnagyobb versenytempó elérése érdekében magasabb sebességnél a kapitány képes kiemelni a víz felszínéből a hajótesteket, amelyek ilyenkor a hidraulikus uszonyokon támaszkodnak a vízben, az egyensúlyt pedig a vitorlák és a kormányberendezés precíz összjátéka tartja fenn.

A maximális sebesség elérése, a menetszél tökéletes kihasználása, az oldaldőlés és a kormányzás minden ezredmásodpercben tökéletes csapatmunkát igényel, a kiemeléshez pedig egy intelligens, intuitív kormányberendezésre van szükség, amely egyszerre több elemet kontrollál. A technológia nagymértékben hasonlít a versenyautókba szerelt kormányművek működési elvéhez.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.