Audi Q8 Concept: Lifestyle, praktikusan

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.01.11. 08.00

Évtizedes késést igyekszik egy csapásra lefaragni az Audi, amikor életmód-szabadidőjárművel rukkol elő. A Q8 Concept máshonnan közelíti meg a kérdést, mint versenytársai.

Hatalmas test négy üléssel: ezt a helypazarló formulát a BMW X6 vezette be annak idején, egy generációs késéssel a Mercedes GLE Coupé is követte őt, most pedig újabb fél modellélettel később az Audi Q8 – pontosabban annak előtanulmánya – kopogtat az ajtón.

További képekért kattints!

Az 502 cm hosszú koncepciójármű háromméteres tengelytávjával mindkét konkurensénél jó 10 centiméterrel hosszabb és ugyanennyivel tágasabb is, a tetővonal pedig nem esik olyan nyújtottan, mint a versenytársaknál, így helykínálat dolgában alighanem az Audi fog majd élenjárni, ha egyszer elkészül a sorozatgyártású kivitel, és értelmet nyer egy ilyen összehasonlítás. A csomagtér 630 literes.

A Q8 Concept magától értetődően hibrid, sőt, plug-in hibrid hajtást kapott. 446 LE rendszerteljesítmény, 700 Nm kombinált nyomaték szalad ki a 3.0 TFSI benzinmotorra épülő hajtáslánc száján, a 136 lóerős villanymotort szokás szerint a nyolcfokozatú automata váltóval építették egybe.

Az autó 5,4 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra – mindez persze elméleti érték. Átlagos üzemanyag-fogyasztásnak 2,3 litert ad meg a gyár, a CO2-kibocsátás babakocsikhoz illő 53 g/km.

A 17,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 60 kilométeres elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, ha mindenét feltöltik (az akku vonatkozásában 150 percet kell erre szánni), 1000 kilométer múlva áll csak meg magától a jármű.

Audi Q8 concept

A hajtáslánc intelligens vezérlést kapott, a két erőforrás összjátékának jellege a környezettől, az úti céltól, a navigációs rendszertől és a környező infrastruktúrától (pl. jelzőlámpák) kapott adatok függvényében változhat.

Amilyen modern a hajtáslánc, olyan fejlett a futómű, bár a nyomatékvektor-szabályozás és az automatikus szintszabályozású, sportos hangolású légrugózás nem forradalmi technológia. A 23 colos keréktárcsa túlzás, a 20 colos karbon kerámia fékrendszer kihasználhatatlan, de jól hangzik.

Annál inkább a fedélzeti kezelőszerveknél használt megoldások: az analóg head-up kijelző virtuális valóságként jeleníti meg a vezető szeme előtt az információkat – a navigációs rendszer iránymutató nyilai például pont úgy néznek ki, mintha az útra festették volna őket.

A digitális, virtuális műszerfalat is tovább fejlesztették, felbontását megnövelték, így részletgazdagabb képet ad. Az utastér bővelkedik további érintőképernyőkben, a fizikai gombok és kapcsolók számát a minimumra redukálták.

Audi Q8 concept

Még a mátrix lézer világítás is érintésérzékeny felületről vezérelhető (sőt, a külső ajtókilincset is ilyen szenzorok váltották fel). A többzónás klímavezérlés csak akkor válik elérhetővé, ha az ülésbe épített szenzorok utast érzékelnek jobb elöl; ha a vezető egyedül utazik, nem tereli el figyelmét ilyen értelmetlen opciókkal a rendszer.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.