Audi Q8 Concept: Lifestyle, praktikusan

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.01.11. 08.00

Évtizedes késést igyekszik egy csapásra lefaragni az Audi, amikor életmód-szabadidőjárművel rukkol elő. A Q8 Concept máshonnan közelíti meg a kérdést, mint versenytársai.

Hatalmas test négy üléssel: ezt a helypazarló formulát a BMW X6 vezette be annak idején, egy generációs késéssel a Mercedes GLE Coupé is követte őt, most pedig újabb fél modellélettel később az Audi Q8 – pontosabban annak előtanulmánya – kopogtat az ajtón.

További képekért kattints!

Az 502 cm hosszú koncepciójármű háromméteres tengelytávjával mindkét konkurensénél jó 10 centiméterrel hosszabb és ugyanennyivel tágasabb is, a tetővonal pedig nem esik olyan nyújtottan, mint a versenytársaknál, így helykínálat dolgában alighanem az Audi fog majd élenjárni, ha egyszer elkészül a sorozatgyártású kivitel, és értelmet nyer egy ilyen összehasonlítás. A csomagtér 630 literes.

A Q8 Concept magától értetődően hibrid, sőt, plug-in hibrid hajtást kapott. 446 LE rendszerteljesítmény, 700 Nm kombinált nyomaték szalad ki a 3.0 TFSI benzinmotorra épülő hajtáslánc száján, a 136 lóerős villanymotort szokás szerint a nyolcfokozatú automata váltóval építették egybe.

Az autó 5,4 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra – mindez persze elméleti érték. Átlagos üzemanyag-fogyasztásnak 2,3 litert ad meg a gyár, a CO2-kibocsátás babakocsikhoz illő 53 g/km.

A 17,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 60 kilométeres elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, ha mindenét feltöltik (az akku vonatkozásában 150 percet kell erre szánni), 1000 kilométer múlva áll csak meg magától a jármű.

Audi Q8 concept

A hajtáslánc intelligens vezérlést kapott, a két erőforrás összjátékának jellege a környezettől, az úti céltól, a navigációs rendszertől és a környező infrastruktúrától (pl. jelzőlámpák) kapott adatok függvényében változhat.

Amilyen modern a hajtáslánc, olyan fejlett a futómű, bár a nyomatékvektor-szabályozás és az automatikus szintszabályozású, sportos hangolású légrugózás nem forradalmi technológia. A 23 colos keréktárcsa túlzás, a 20 colos karbon kerámia fékrendszer kihasználhatatlan, de jól hangzik.

Annál inkább a fedélzeti kezelőszerveknél használt megoldások: az analóg head-up kijelző virtuális valóságként jeleníti meg a vezető szeme előtt az információkat – a navigációs rendszer iránymutató nyilai például pont úgy néznek ki, mintha az útra festették volna őket.

A digitális, virtuális műszerfalat is tovább fejlesztették, felbontását megnövelték, így részletgazdagabb képet ad. Az utastér bővelkedik további érintőképernyőkben, a fizikai gombok és kapcsolók számát a minimumra redukálták.

Audi Q8 concept

Még a mátrix lézer világítás is érintésérzékeny felületről vezérelhető (sőt, a külső ajtókilincset is ilyen szenzorok váltották fel). A többzónás klímavezérlés csak akkor válik elérhetővé, ha az ülésbe épített szenzorok utast érzékelnek jobb elöl; ha a vezető egyedül utazik, nem tereli el figyelmét ilyen értelmetlen opciókkal a rendszer.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.