Audi Q8 Concept: Lifestyle, praktikusan

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.01.11. 08.00

Évtizedes késést igyekszik egy csapásra lefaragni az Audi, amikor életmód-szabadidőjárművel rukkol elő. A Q8 Concept máshonnan közelíti meg a kérdést, mint versenytársai.

Hatalmas test négy üléssel: ezt a helypazarló formulát a BMW X6 vezette be annak idején, egy generációs késéssel a Mercedes GLE Coupé is követte őt, most pedig újabb fél modellélettel később az Audi Q8 – pontosabban annak előtanulmánya – kopogtat az ajtón.

További képekért kattints!

Az 502 cm hosszú koncepciójármű háromméteres tengelytávjával mindkét konkurensénél jó 10 centiméterrel hosszabb és ugyanennyivel tágasabb is, a tetővonal pedig nem esik olyan nyújtottan, mint a versenytársaknál, így helykínálat dolgában alighanem az Audi fog majd élenjárni, ha egyszer elkészül a sorozatgyártású kivitel, és értelmet nyer egy ilyen összehasonlítás. A csomagtér 630 literes.

A Q8 Concept magától értetődően hibrid, sőt, plug-in hibrid hajtást kapott. 446 LE rendszerteljesítmény, 700 Nm kombinált nyomaték szalad ki a 3.0 TFSI benzinmotorra épülő hajtáslánc száján, a 136 lóerős villanymotort szokás szerint a nyolcfokozatú automata váltóval építették egybe.

Az autó 5,4 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra – mindez persze elméleti érték. Átlagos üzemanyag-fogyasztásnak 2,3 litert ad meg a gyár, a CO2-kibocsátás babakocsikhoz illő 53 g/km.

A 17,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 60 kilométeres elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, ha mindenét feltöltik (az akku vonatkozásában 150 percet kell erre szánni), 1000 kilométer múlva áll csak meg magától a jármű.

Audi Q8 concept

A hajtáslánc intelligens vezérlést kapott, a két erőforrás összjátékának jellege a környezettől, az úti céltól, a navigációs rendszertől és a környező infrastruktúrától (pl. jelzőlámpák) kapott adatok függvényében változhat.

Amilyen modern a hajtáslánc, olyan fejlett a futómű, bár a nyomatékvektor-szabályozás és az automatikus szintszabályozású, sportos hangolású légrugózás nem forradalmi technológia. A 23 colos keréktárcsa túlzás, a 20 colos karbon kerámia fékrendszer kihasználhatatlan, de jól hangzik.

Annál inkább a fedélzeti kezelőszerveknél használt megoldások: az analóg head-up kijelző virtuális valóságként jeleníti meg a vezető szeme előtt az információkat – a navigációs rendszer iránymutató nyilai például pont úgy néznek ki, mintha az útra festették volna őket.

A digitális, virtuális műszerfalat is tovább fejlesztették, felbontását megnövelték, így részletgazdagabb képet ad. Az utastér bővelkedik további érintőképernyőkben, a fizikai gombok és kapcsolók számát a minimumra redukálták.

Audi Q8 concept

Még a mátrix lézer világítás is érintésérzékeny felületről vezérelhető (sőt, a külső ajtókilincset is ilyen szenzorok váltották fel). A többzónás klímavezérlés csak akkor válik elérhetővé, ha az ülésbe épített szenzorok utast érzékelnek jobb elöl; ha a vezető egyedül utazik, nem tereli el figyelmét ilyen értelmetlen opciókkal a rendszer.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.