Audi Q8 Concept: Lifestyle, praktikusan

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.01.11. 08.00

Évtizedes késést igyekszik egy csapásra lefaragni az Audi, amikor életmód-szabadidőjárművel rukkol elő. A Q8 Concept máshonnan közelíti meg a kérdést, mint versenytársai.

Hatalmas test négy üléssel: ezt a helypazarló formulát a BMW X6 vezette be annak idején, egy generációs késéssel a Mercedes GLE Coupé is követte őt, most pedig újabb fél modellélettel később az Audi Q8 – pontosabban annak előtanulmánya – kopogtat az ajtón.

További képekért kattints!

Az 502 cm hosszú koncepciójármű háromméteres tengelytávjával mindkét konkurensénél jó 10 centiméterrel hosszabb és ugyanennyivel tágasabb is, a tetővonal pedig nem esik olyan nyújtottan, mint a versenytársaknál, így helykínálat dolgában alighanem az Audi fog majd élenjárni, ha egyszer elkészül a sorozatgyártású kivitel, és értelmet nyer egy ilyen összehasonlítás. A csomagtér 630 literes.

A Q8 Concept magától értetődően hibrid, sőt, plug-in hibrid hajtást kapott. 446 LE rendszerteljesítmény, 700 Nm kombinált nyomaték szalad ki a 3.0 TFSI benzinmotorra épülő hajtáslánc száján, a 136 lóerős villanymotort szokás szerint a nyolcfokozatú automata váltóval építették egybe.

Az autó 5,4 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra – mindez persze elméleti érték. Átlagos üzemanyag-fogyasztásnak 2,3 litert ad meg a gyár, a CO2-kibocsátás babakocsikhoz illő 53 g/km.

A 17,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 60 kilométeres elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, ha mindenét feltöltik (az akku vonatkozásában 150 percet kell erre szánni), 1000 kilométer múlva áll csak meg magától a jármű.

Audi Q8 concept

A hajtáslánc intelligens vezérlést kapott, a két erőforrás összjátékának jellege a környezettől, az úti céltól, a navigációs rendszertől és a környező infrastruktúrától (pl. jelzőlámpák) kapott adatok függvényében változhat.

Amilyen modern a hajtáslánc, olyan fejlett a futómű, bár a nyomatékvektor-szabályozás és az automatikus szintszabályozású, sportos hangolású légrugózás nem forradalmi technológia. A 23 colos keréktárcsa túlzás, a 20 colos karbon kerámia fékrendszer kihasználhatatlan, de jól hangzik.

Annál inkább a fedélzeti kezelőszerveknél használt megoldások: az analóg head-up kijelző virtuális valóságként jeleníti meg a vezető szeme előtt az információkat – a navigációs rendszer iránymutató nyilai például pont úgy néznek ki, mintha az útra festették volna őket.

A digitális, virtuális műszerfalat is tovább fejlesztették, felbontását megnövelték, így részletgazdagabb képet ad. Az utastér bővelkedik további érintőképernyőkben, a fizikai gombok és kapcsolók számát a minimumra redukálták.

Audi Q8 concept

Még a mátrix lézer világítás is érintésérzékeny felületről vezérelhető (sőt, a külső ajtókilincset is ilyen szenzorok váltották fel). A többzónás klímavezérlés csak akkor válik elérhetővé, ha az ülésbe épített szenzorok utast érzékelnek jobb elöl; ha a vezető egyedül utazik, nem tereli el figyelmét ilyen értelmetlen opciókkal a rendszer.

Kommentek

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Lóbőrbe öltöztették a sportkocsit

Musztángot a Mustangnak: a Vilner kínai megrendelésre készítette el azt az egyedi autóbelsőt, aminél alighanem minden jó ízlésű ember meghúzza a határt.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.