Mint otthon, csak mozog

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.01.07. 10.00

Személyes életteret igyekszik biztosítani jövőbeli utasai számára a BMW. Legfrissebb tanulmányuk ennek megfelelően nem annyira autó, mint kerekekre szerelt nappali szoba.

Mint otthon, csak mozog

A világ legnagyobb szórakoztató elektronikai szakkiállításán, a Las Vegas-i CES-en bemutatott autók nem autószerűségükkel, hanem hozzáadott tartalmukkal, elektronikai rendszereikkel, kapcsolódási és közösségi szolgáltatásaikkal hódítanak.

Nem véletlen, hogy még a BMW sem hagyományos autóval érkezett az expóra – annyira nem, hogy alkotásuknak oldalfala sincs, van viszont benne könyvespolc és puha szőnyeg. Már ebből is sejthető, hogy a z i Inside Future sokkal inkább kezelőfelület-tanulmány, mint autó: a fedélzeten a 7-es és 5-ös BMW-kből már ismerős kézmozdulat-felismerő HoloActive Touch rendszer továbbfejlesztése dolgozik.

A rendszer teles körű virtuális megvalósítással váltja ki a hagyományos kezelőpanelt: a kivetített kapcsolókat „megérintve” ultrahangos visszajelző rendszer hiteti el velünk , hogy valóban megérintettünk egy gombot, pedig mégsem.

Mivel a jövőben úgyis magától mennek autóink, a fedélzeten tartózkodók számára a pihenés, a tér személyes kialakítása a legfontosabb. Legyen szó pihenésről, szórakozásról vagy munkavégzésről, pontosan azokat az elvárosokat fogjuk támasztani az autóval szemben, mint otthonunkkal vagy munkahelyünkkel.

BMW i Inside Future Concept

Persze közlekedni mégis csak muszáj, és hogy hogyan tesszük, arról részben a vezető dönthet, részben viszont az autó is visszaadhatja a kezünkbe a kormányt, ha egy adott szituáció meghaladja a képességeit (más kérdés, hogy a robotsofőröktől ellustult humanoidok hogyan lesznek képesek hirtelen reagálni egy-egy kritikus helyzetre.)

A BMW i Inside Future műszerfala egyetlen hatalmas kijelző, amelyet a már említett HoloActive Touch virtuális kezelőfelületen keresztül irányíthatunk – az elérhető funkciók száma és jellegge az aktív üzemmódtól függően változik. A vezető kezét – különös tekintettel az ujjbegyekre – nagy felbontású kamera figyeli, észlelve annak térbeli helyzetét, egy ultrahang-ágyú pedig finom levegőlöketet küld ugyanoda, olyan érzést keltve, mintha ujjunk beleütközött volna valamibe.

BMW i Inside Future Concept

Ha már a hangról esett szó: minden üléshez a fejtámlába beépített, erősen irányított hangszóró tartozik, így az utasok anélkül hallgathatják a nekik kedves zenét, híreket, hangoskönyvet vagy bármi mást, hogy a többieket zavarnák. A hanghoz kép is tartozhat: a tetőből nagyméretű képernyő hajtható le hátul, amin helyben tárolt vagy felhőből streamelt videók jeleníthetők meg. A rendszer beépített tabletről vagy telefonról vezérelhető, használaton kívül pedig sejtelmes hangulatvilágításként szolgál.

BMW i Inside Future Concept

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.