Szalay Balázs már az Africa Race pihenőnapjának reggelét is aktívan töltötte, hiszen a helyi piacra látogatott, ahol halat és rákot vásárolt, amit aztán megsütött a csapatnak. Közben navigátora, Bunkoczi László a másnapi itinert készítette elő, a szervizcsapat pedig a Mokkán dolgozott. A karbantartás során kopó alkatrészeket cseréltek és újra összerakták az autót, hogy egészen biztosan a legjobb formában kezdje meg a verseny második felét az összetett 12. helyről.

“A fiúk darabokra szedték a Mokkát, átnézték, de nem kellett rajta túl sok mindent cserélni, eddig jól bírta a gyűrődést. A két hátsó féltengelyt és a kilyukadt hűtőt cserélték, no meg az első fékeket, de azokat csak biztos, ami biztos alapon. Mindent átnéztek, minden csavart meghúztak, amit kellett, a kopó alkatrészek helyett újakat építettek be, amire azért is volt szükség, mert nagy menet vár még ránk az elkövetkező napokban Mauritániában.” – összegezte a nap eseményeit Szalay.

A Darázsi Zsolt és Szalai Norbert alkotta kettősnek is akadt dolga az MAN kamionnal, amin korábban laprugót kellett cserélni. Kész csodának találta a csapat, hogy sikerült megfelelő alkatrészt találni egy közepes marokkói városkában. Ennek köszönhetően folytatni tudták a versenyt, viszont a kihagyott GPS-pontok miatti büntetések után a kamionosok között a hatodik helyen állnak.

“A fülkében amúgy mindig jó a hangulat, az itiner mellett én kezelem a CD-lejátszót is, és tapasztalataim szerint az AC/DC számaira vagyunk a leggyorsabbak”- árulta el Szalai Norbert.

A vadonatúj csőrös Scaniával induló Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió jelenleg az ötödik helyen áll és nagyon elégedett a versenygéppel. Alig akadt dolguk az eddigiek során csupán turbótömítést kellett cserélni rajta. Az Africa Race mezőnye még szombaton átlépi a marokkói-mauritániai határt, a viadal hatodik szakaszát már Mauritániában teljesítik.