Arcfelismerő buszlimuzin a jövőből

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.01.03. 11.38

Elektromos egyterűtanulmányt készül bemutatni a Chrysler. Technológiái a fiatalok elektronikus kütyüjeit másolják.

Arcfelismerő buszlimuzin a jövőből

A mai huszonéveseket hidegen hagyják az autók – ezzel a rémálommal küzd az autóipar az egész világon. Van persze megoldás: ahelyett, hogy az autós jellemzőket erősítenénk, úgy kell tenni, mintha nem is gépkocsit kínálnánk nekik, hanem valami egészen mást – például okostelefont, tabletet, közösségi kapcsolattartásra alkalmas ketyerét.

A Chrysler Portal tanulmányautó (amely nevét talán gigantikus, ellentétes irányba elmozduló tolóajtó-párjáról kapta) fedélzetén például nem kevesebb mint tíz mobil készülék töltésére szolgáló dokkolóállomást találunk. Emellett gigantikus érintőképernyő, a beltér teljes szélességében futó kijelző, teljesen kormányszerűtlen kormány határozza meg a vezetői környezetet, ami valójában nem is vezetői, hiszen az autó 3. szintű autonóm közlekedésre képes, azaz autópályán emberi beavatkozás nélkül halad – ami egyelőre jogilag nem engedélyezett, de jól hangzik.

Ezzel azonban még nem merült ki a kütyükavalkád: az autó felismeri gazdája arcvonásait és hangját – persze ezek a technológiák még ebben a tanulmányban is csupán kísérleti szinten (azaz valójában egyáltalán nem) léteznek.

chrysler portal 2017 ces (4)

A síneken tologatható, kiszerelhető ülésekkel szerelt egyterű természetesen elektromos hajtást kapott: szemmel láthatóan vaskosra méretezett padlója 100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot rejt, ami több mint 400 kilométernyi táv megtételére elegendő elektromos energiát képes tárolni.

Az elsőkerék-hajtású családi járgányhoz ultranagy teljesítményű gyorstöltőt is álmodott a Chrysler: a 350 kW-os eszközzel 20 perc alatt 240 kilométerre elegendő áram vehető fel, ami megfelelően sűrű töltőhálózat esetén már kompromisszummentes távolsági közlekedésre is alkalmassá tenné az emissziómentes buszlimuzint.

chrysler portal 2017 ces (1)

Kommentek

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.