Arcfelismerő buszlimuzin a jövőből

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.01.03. 11.38

Elektromos egyterűtanulmányt készül bemutatni a Chrysler. Technológiái a fiatalok elektronikus kütyüjeit másolják.

Arcfelismerő buszlimuzin a jövőből

A mai huszonéveseket hidegen hagyják az autók – ezzel a rémálommal küzd az autóipar az egész világon. Van persze megoldás: ahelyett, hogy az autós jellemzőket erősítenénk, úgy kell tenni, mintha nem is gépkocsit kínálnánk nekik, hanem valami egészen mást – például okostelefont, tabletet, közösségi kapcsolattartásra alkalmas ketyerét.

A Chrysler Portal tanulmányautó (amely nevét talán gigantikus, ellentétes irányba elmozduló tolóajtó-párjáról kapta) fedélzetén például nem kevesebb mint tíz mobil készülék töltésére szolgáló dokkolóállomást találunk. Emellett gigantikus érintőképernyő, a beltér teljes szélességében futó kijelző, teljesen kormányszerűtlen kormány határozza meg a vezetői környezetet, ami valójában nem is vezetői, hiszen az autó 3. szintű autonóm közlekedésre képes, azaz autópályán emberi beavatkozás nélkül halad – ami egyelőre jogilag nem engedélyezett, de jól hangzik.

Ezzel azonban még nem merült ki a kütyükavalkád: az autó felismeri gazdája arcvonásait és hangját – persze ezek a technológiák még ebben a tanulmányban is csupán kísérleti szinten (azaz valójában egyáltalán nem) léteznek.

chrysler portal 2017 ces (4)

A síneken tologatható, kiszerelhető ülésekkel szerelt egyterű természetesen elektromos hajtást kapott: szemmel láthatóan vaskosra méretezett padlója 100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot rejt, ami több mint 400 kilométernyi táv megtételére elegendő elektromos energiát képes tárolni.

Az elsőkerék-hajtású családi járgányhoz ultranagy teljesítményű gyorstöltőt is álmodott a Chrysler: a 350 kW-os eszközzel 20 perc alatt 240 kilométerre elegendő áram vehető fel, ami megfelelően sűrű töltőhálózat esetén már kompromisszummentes távolsági közlekedésre is alkalmassá tenné az emissziómentes buszlimuzint.

chrysler portal 2017 ces (1)

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.