A szabadidő-autó az autógyártók taktikai atombombája, így mindenki teljes gőzzel dolgozik rajta, hogy akár többféle méretben is legyen a kínálatában SUV. Van is belőle tengernyi, kicsi, gyors, városba és terepre való is, Suzuki-emblémával, vagy akár Bentley-oromdísszel a motorháztetőn.

urus

És ha pénzről van szó, akkor az olyan, amúgy főként másban jeleskedő márkák is ráfanyalodnak a szabadidőautó-gyártásra, mint a Lamborghini. A hírek szerint a márka hamarosan érkező SUV modellje, az Urus konnektoros, benzinmotoros hibridként kerül majd piacra. Várhatóan duplaturbós V8-as motor dübörög majd benne, hiszen a sportkocsis hangulatról nem szívesen mondanának le a vevők.

A benzinmotor mellé akár több villanymotor is kerülhet, mint ahogy azt az Asterion fantázianevű tanulmányautónál már láthattuk. Ott az 5,2 literes V10-es motor mellé három villanymotor száll be és közösen 910 lóerőt szabadítanak a kerekekre. Az Urus valószínűleg ennyire azért nem lesz durva, de szinte biztos, hogy nem fog csalódást okozni.

A Lamborghini nem először merészkedik számára idegen terepre, a ’80-as évek közepétől egészen 1992-ig gyártották a mind megjelenésében, mind teljesítményében brutális szörnyeteget, az LM002-es terepjárót. A Countach 450 lóerős, V12-es motorjával hajtott vadállat 210 km/órás csúcssebességre volt képes.

Ilyen szép volt, mutatjuk:

 

Neked melyik kéne?

  • Az új, tiszta, takarékos - hehe - hibrid53%
  • Az öreg, szögletes vadállat hörgő, benzinzabáló motorral47%

Neked melyik kéne?