Ilyen a Ford új önvezető autója

A cél: szériagyártás 2021-re

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.12.29. 11.00

Okosabb is, csinosabb is a saját magát vezető Ford aktuális változata. Jobban állnak neki a kamerák és kevesebb szenzorral gyűjt be ugyanannyi információt a környezetéből.

A Las Vegas-i CES infotech-kiállításra építette meg a Ford az új generációs önvezető autó-prototípust. A kiindulási alap most is a Mondeo (vagy ahogy Amerikában ismerik: Fusion), de a külső érzékelők elhelyezése sokkal elegánsabb, a jelfeldolgozó számítógépek sokkal erősebbek. Szükség is van arra, hogy az autonóm jármű egyre tömörebb és egyre szebb legyen: a Ford azt ígéri, hogy 2021-re már szériában fogja gyártani az önvezető kocsikat.

Kamerák a tetőkorlátban, lézerszkenner a tükrők feletti konzolokon

Kamerák a tetőkorlátban, lézerszkenner a tükrők feletti konzolokon

A korábbi (2013-as) ormótlanabb változat

A korábbi (2013-as) ormótlanabb változat

Még van dolog a hardver tömörítésével, a jelenlegi autonóm Fordnak gyakorlatilag nincs csomagtere

Még van dolog a hardver tömörítésével, a jelenlegi autonóm Fordnak gyakorlatilag nincs csomagtere

Bár az alap maradt az eleve nagyon leegyszerűsített vezethetőségű hibrid Mondeo, mind a vezetési döntéseket helyettesítő elemző szoftvert, mind az érzékelők rendszerét átdolgozták. A korábbi négy LIDAR-szenzor helyett az új generációs kísérleti autón már elég kettő (a visszapillantók feletti nyúlványokon lévő lézerszkennerek), az új tervezésű egységek képesek ugyanannyi információt küldeni a számítógépeknek, mint a korábbi érzékelők.

Az autonóm Mondeón négy kamera biztosít 360 fokos látószöget. Három a tetőkorlátba építve, egy a visszapillantó alatt vizslatja folyamatosan a tájat.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.