Nem sokan tudnak annyit futómű-geometriáról, kis sebességnél is nagy vezetési élményről, szűk szerpentinekről, mint a Caterham csapata, de a patinás kis brit sportmárka most valami olyasmivel próbálkozik, amivel kevesebb tapasztalata van. Megpróbál pénzt keresni!

A 60 éve többé-kevésbé ugyanolyan autóbuzi-álom, a rettenetesen kényelmetlen, de fantasztikusan élvezetes Seven mellé (nem helyett!) egy korszerű, hétköznapi használatra is alkalmas kis sportkocsit szeretnének készíteni, amit aztán sokkal-sokkal szélesebb közönségnek lehetne kínálni, mint a csővázas, leginkább csak alkalmi örömködésre való Sevent. A brit Autocar magazin értesülései szerint a Caterham érzi, hogy önállóan nemigen tudja összehozni a gyártást is, ezért partnert keres egy közös fejlesztéshez.

Caterham 21, élt 1994-1999

Caterham 21, élt 1994-1999

Graham MacDonald, a Caterham vezetője valami olyasmit szeretne, mint a ’90-es évek derekán készült 21-es modell, de a Renault-val közösen tervezgetett 2014-es Alpine koncepciót (C120 jelzésű fejlesztés) is örömmel elővenné újra az asztalfiókból. Ha viszont erre nem kerül sor, akkor a középmotoros Alpine helyett inkább egy orrmotoros és természetesen hátsókerék-hajtású kocsit készítenének.

A jelenlegi motorszállító partnerrel, a Forddal egyelőre kicsit kilátástalan a lehetőség a közös munkára, hiszen a Ford immár teljesen átállt a turbós motorokra, míg a Caterham ragaszkodik a szívómotorhoz. Persze még az is lehet, hogy ebbe a kompromisszumba is belemennek; MacDonald szerint a lényeg ezúttal a dizájn. Mint mondja, “nagyon szeretnénk egy teljes karosszériával ellátott autót a kínálatunkba, mert amikor a Sevennel megjelenünk egy-egy új piacon, a közönség nem igazán ismeri fel, hogy ez egy autó – azért, mert úgy néz ki, ahogy”.

Arról persze még nagyon korai spekulálni, hogy milyen árfekvésű lesz az új, áramvonalas Caterham – bár a C120-asra készültek pénzügyi tervek. Azt a kocsit kb. 35 ezer fontos, 12-13 millió forintos áron kínálták volna.