Arról ír a brit Autocar szaklap, hogy az Elemental Rp1 gyártója el kívánja orozni a rendszámos autók nürburgringi elsőségét a 6:48 perces köridőt repesztő Radical SR8LM-től. Ez az autó jogilag utcai autó, a Radical SR8 versenygép rendszámozható verziójaként részt vehet közúti forgalomban.

Ám karbantartási igénye miatt egy szériaautó használhatóságától nagyon messze van, szemben a rekordot magának igénylő Porsche 918 Spyderrel vagy a hátsókerekes autók ringrekordját jegyző Mercedes-AMG GT R-rel. Előbbi 6:57 mp, utóbbi 7:10,9 mp alatt ért körbe a Nürburgringen.

Diffúzor termeli a tetemes leszorítóerőt. Folyamatosan fejleszti az Elemental a nemrég gyártásba engedett sportautó aerodinamikáját

Az Elemental Rp1 elsősorban is könnyű. Tömeg-teljesítmény aránya kiemelkedő, tonnánként 500 keréken mért lóerőt ad le, tehát 500-nál több lóerőt a mi fogalmaink és a DIN német norma szerint. Ehhez elég a mintegy 325 lóerős kétliteres, négyhengeres turbómotor, amivel a százra gyorsulás ideje 2,8 mp. A másik motorváltozatot is a Ford szállítja, ez talán még érdekesebb. Az 1,0 EcoBoost ebben a változatban több mint 180 lóerős, amivel 3,2 mp elég 100 kilométer/óráig.

Egyik motorja a háromhengeres EcoBoost bő 180 lóerővel, a rekordot a kétliteres hozhatja majd

Egyik motorja a háromhengeres EcoBoost bő 180 lóerővel, a rekordot a kétliteres hozhatja majd

A gyártó az autó aerodinamikai képességeiben hisz igazán, a karosszéria ugyanis képes 1000 kilogrammnyi leszorítóerőt termelni diffúzoros kialakítású alvázával. Az aerodinamikai fejlesztéseket tanácsadóként segítő Mark Taylor a McLarentől érkezett, nem az utcai sportautós, hanem a Forma-1-es részlegtől. A folyamatos fejlesztés révén az eredetileg 400 kg (vagy inkább 4000 newton) leszorítóerő a mostani 1000-ről akár 1200-ra is növelhető. Egyelőre nincs hír róla, hogy mikorra tervezi a rekordkísérletet a márka, és a megfelelő pilótát is csak keresik.