Az ACEA az Európai Bizottság első alelnökének, Frans Timmermansnak címzett levelében a valós használati körülményeket modellező RDE (Real Driving Emissions) tesztek bevezetésének “reálisabb” ütemezését szorgalmazza, mivel az megítélésük szerint nem ad elegendő időt az autógyártóknak a felkészülésre.

“A gyártóknak egyszerűen nem lesz elegendő idejük a járművek szerkezeti felépítésében, a motorok és a kipufogók kivitelében és a gyártósorok kialakításában megkövetelt változtatásokat végrehajtani”- mutatott rá Erik Jonnaert, az ACEA főtitkára.

A főtitkár hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az ACEA elviekben támogatja az emissziós értékek mérésének a szigorítását. A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.