Ugyan mindenki arról beszél a rajt előtt, hogy a Veszprém és Várpalota környéki verseny egy bulifutam, de mindenki véresen komolyan veszi, már csak presztízsből is. Jól jelzi, hogy milyen szoros volt a küzdelem, hogy az első két szakasz után az első 12 helyezettet mindössze 9,4 másodperc választotta el egymástól.

Három szakasz szerepelt az útvonallapon, a Várpalota (9 km), Jutaspuszta (9,35 km) és a Kislőtér – Márkó (14,3 km) gyorsaságik, melyeken két alkalommal autózott 110 párost számláló mezőny.

Kattints és nyílik a galéria

A 65 gyorsasági kilométert végül Ranga Péter és az itinert az elmúlt két évben a hétszeres bajnok Janika mellett diktáló Szőke Tamás teljesítette a legsebesebben. A škodás páros három gyorsasági győzelmet szerzett és magabiztos, 22,3 másodperces előnnyel diadalmaskodott a többiek előtt. Rangáék csapata is igen csak kitett magáért, mert még a pénteki teszten egy elektromos zárlat keletkezett az R5-ös Fabiában, amit a szervizesek hatalmas munkával, szombat estére tudtak csak helyreállítani. A pécsi pilóta tehát győzött, így a veszprémi futam visszaadta azt, amit nyáron elvett a 31 éves versenyzőtől, hisz akkor egy technikai hiba miatt az ötödik szakaszon vezető helyről kellett feladnia a versenyt.

A második helyet Ollé Sándor és Tóth Zsolt szerezte meg, akik a Mikulás Rallye-n búcsúztak el az elmúlt 4 esztendőben használt S-2000-es Ford Fiestától. A rutinos pilóta az első körben még vezette is volna a versenyt, ha az első szakasz rajtjában nem mozdul be, így viszont rögtön begyűjtött 10 másodperc büntetést. Ollé két szakaszgyőzelmet szerzett és még az is belefért számára, hogy a második körben nagy tempónál bemutasson egy megforgást. A Fiesta tehát egy ezüstéremmel búcsúzott, februárban pedig érkezik az új autó Olléékhoz, ami nem más, mint egy Škoda Fabia R5!

A dobogó legalsó fokára a kaposvári különítmény, Kovács Antal és Istovics Gergő állhatott fel. A Ford Fiesta R5-tel száguldó páros az első kislőtéri szakaszon begyűjtött egy bal első defektet, míg a második körben, szintén a márkói szakaszon leesett az ékszíj a Fiesta motorjáról. A viszontagságok ellenére mégis célba ért az idén 20 hétvégét versenyautóban töltő kettős, és őszintén örültek a bronzéremnek.

A negyedik helyet a Mikulás Rallye-n mindig kiválóan szereplő Matics Mihály szerezte meg. A mitsubishis pilóta nagyon erősen kezdett, egy abszolút harmadik idővel nyitott Várpalotán, majd a harmadik gyorson két hatalmas momentuma is volt. Mindkétszer nagyobb tempóval érkezett meg 1-1 ugratóra és egyszer kb. 180-nal, majd másodjára már 200 km/h felett csúszott keresztbe a Lancerrel az út mellett. A második körben már kevésbé kamikaze stílusban autózott, így a 7.-ről a 4. pozícióig kapaszkodott fel navigátorával, Zejda Viktóriával a verseny végére.

SZJA7674

Az ötödik pozícióban a Maricsek – Notheisz kettős zárta a Mikulás Rallye-t. Ahogy a váci pilóta fogalmazott, álmában sem gondolta volna a verseny előtt, hogy egy ilyen erős mezőnyben a legelőkelőbb helyezésekért fog majd harcolni – ráadásul az utolsó szakasz felét bal hátsó defekttel teljesítették és így gyakorlatilag nem az ötödik helyet szerezték meg, hanem elveszítették a harmadik pozíciót. Maricsekkel ettől függetlenül madarat lehetett volna fogatni a Veszprém Aréna mellett felállított célban, hisz 3 évvel ezelőtt tért vissza az aktív versenyzéshez, és ő és a csapata is rengeteget dolgozott azért, hogy méltó ellenfelei legyenek az élmezőnynek.

Az Amatőr mezőnyben az egykori ladás közönségkedvenc, Balázs József bizonyult a legsebesebbnek. Balázs Öcsi az általa felkészített és az elmúlt két évben Balogh János által sikerre vitt N csoportos Mitsubishi Lancerrel szerezte meg a kategóriagyőzelmet, úgy, hogy a nagy abszolútban a 8. helyet sikerült megcsípnie. A második pozícióban pedig napjaink egyik legnépszerűbb Lada-zsonglőre, Mátra János, alias Jana végzett szintén Mitsubishivel. A harmadik helyen Tóth Tibor zárt, ugyancsak Mitsubishivel. A rajthoz álló 110 párosból végül 65 teljesítette a 20. Mikulás Rallye-t.

Fotó: Kacsándi Norbert, Szabó-Jilek Ádám