Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.12.07. 06.00

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Akár 175 kilóval kevesebbet nyom majd elődjénél, új, nyomatékvektor-szabályozású összkerékhajtást és nyolcfokozatú automata váltót, no meg mátrix-LED fényszórókat kap az új generációs Insignia – ezeket a részleteket az Opel helyett a cég angol testvérmárkája, a Vauxhall szellőztette meg, de attól még ugyanúgy érvényesek lesznek a mi balkormányos típusunkra is.

Az Insignia Grand Sport vadonatúj padlólemezre épül, jobb helykihasználással, kis tömegű anyagokkal és növelt merevséggel. A karosszéria közegellenállási együtthatója mindössze 0,26.

 

Többé-kevésbé azonos külső hossz mellett akár 175 kilóval könnyebb elődjénél. Csak a vázszerkezet 60 kilóval könnyebb. 29 mm-rel alacsonyabb tetővonal, 11 mm-rel szélesebb nyomtáv. A tengelytáv 92 mm-t nőtt, a túlnyúlások rovására.

Többé-kevésbé azonos külső hossz mellett akár 175 kilóval könnyebb elődjénél. Csak a vázszerkezet 60 kilóval könnyebb. 29 mm-rel alacsonyabb tetővonal, 11 mm-rel szélesebb nyomtáv. A tengelytáv 92 mm-t nőtt, a túlnyúlások rovására.

Egyértelműen felismerhetők a Monza tanulmányautó stílusjegyei. Mélyre nyúló hűtőmaszk, krómsávval kihangsúlyozott, kupés sziluett. A harmadik féklámpát a tetőperembe integrálták.

Egyértelműen felismerhetők a Monza tanulmányautó stílusjegyei. Mélyre nyúló hűtőmaszk, krómsávval kihangsúlyozott, kupés sziluett. A harmadik féklámpát a tetőperembe integrálták.

Iszonyú sok vezetőtámogató technológia, a 32 szegmensből álló IntelliLux mátrix LED fényszórótól a távolságtartó tempomaton át a sávban tartó és keresztirányú forgalmat figyelő rendszerekig.

Iszonyú sok vezetőtámogató technológia, a 32 szegmensből álló IntelliLux mátrix LED fényszórótól a távolságtartó tempomaton át a sávban tartó és keresztirányú forgalmat figyelő rendszerekig.

A „turbómotorok széles választékát” egyelőre nem részletezi a gyár. Nyolcfokozatú automata sebességváltó, szélesre húzott áttételekkel, finom és villámgyors váltásokkal. Kezdetben csak összkerékhajtással lesz rendelhető.

A „turbómotorok széles választékát” egyelőre nem részletezi a gyár. Nyolcfokozatú automata sebességváltó, szélesre húzott áttételekkel, finom és villámgyors váltásokkal. Kezdetben csak összkerékhajtással lesz rendelhető.

Az Insignia Grand Sport vadonatúj padlólemezre épül, jobb helykihasználással, kistömegű anyagokkal és növelt merevséggel. A karosszéria közegellenállási együtthatója mindössze 0,26.

Az Insignia Grand Sport vadonatúj padlólemezre épül, jobb helykihasználással, kis tömegű anyagokkal és növelt merevséggel. A karosszéria közeg-ellenállási együtthatója mindössze 0,26.

Új az összkerékhajtás: a hátsó differenciálmű helyébe két elektronikus vezérlésű, többtárcsás tengelykapcsoló lép. A hajtás képes szelektíven nyomatékot juttatni az egyes hátsó kerekekre, ami dinamikusabb, biztonságosabb vezetést enged.

Új az összkerékhajtás: a hátsó differenciálmű helyébe két elektronikus vezérlésű, többtárcsás tengelykapcsoló lép. A hajtás képes szelektíven nyomatékot juttatni az egyes hátsó kerekekre, ami dinamikusabb, biztonságosabb vezetést enged.

Ez lesz az első Opel, amely aktív (ütésre felpattanó) alumínium motorházfedelet kap, igazodva az EuroNCAP egyre szigorúbb követelményeihez.

Ez lesz az első Opel, amely aktív (ütésre felpattanó) alumínium motorházfedelet kap, igazodva az EuroNCAP egyre szigorúbb követelményeihez.

A vezető 3 centivel mélyebben ül, mint eddig, egészen más az ergonómia, jobb vezetési élményt ígér a cég. Minden szinten alapáras lesz a kulcs nélküli nyitás és indítás, fűtött ülésből akár négy is kérhető. Keret nélküli érintőképernyő, ösztönös használhatósággal. Apple CarPlay és Android Auto is lesz a fedélzeten, a Vauxhall OnStar szolgáltatás újdonsága a személyes segítő, akinél akár hotelszobát is foglalhatunk.

A vezető 3 centivel mélyebben ül, mint eddig, egészen más az ergonómia, jobb vezetési élményt ígér a cég. Minden szinten alapáras lesz a kulcs nélküli nyitás és indítás, fűtött ülésből akár négy is kérhető. Keret nélküli érintőképernyő, ösztönös használhatósággal. Apple CarPlay és Android Auto is lesz a fedélzeten, a Vauxhall OnStar szolgáltatás újdonsága a személyes segítő, akinél akár hotelszobát is foglalhatunk.

Továbbfejlesztették a FlexRide futóművet, adaptív lengéscsillapítás az átfogó üzemmód-választás (módosuló kormánymű, gázreakciók és váltási pontok) részeként.

Továbbfejlesztették a FlexRide futóművet, adaptív lengéscsillapítás az átfogó üzemmódválasztás (módosuló kormánymű, gázreakciók és váltási pontok) részeként.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.