Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.12.07. 06.00

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Akár 175 kilóval kevesebbet nyom majd elődjénél, új, nyomatékvektor-szabályozású összkerékhajtást és nyolcfokozatú automata váltót, no meg mátrix-LED fényszórókat kap az új generációs Insignia – ezeket a részleteket az Opel helyett a cég angol testvérmárkája, a Vauxhall szellőztette meg, de attól még ugyanúgy érvényesek lesznek a mi balkormányos típusunkra is.

Az Insignia Grand Sport vadonatúj padlólemezre épül, jobb helykihasználással, kis tömegű anyagokkal és növelt merevséggel. A karosszéria közegellenállási együtthatója mindössze 0,26.

 

Többé-kevésbé azonos külső hossz mellett akár 175 kilóval könnyebb elődjénél. Csak a vázszerkezet 60 kilóval könnyebb. 29 mm-rel alacsonyabb tetővonal, 11 mm-rel szélesebb nyomtáv. A tengelytáv 92 mm-t nőtt, a túlnyúlások rovására.

Többé-kevésbé azonos külső hossz mellett akár 175 kilóval könnyebb elődjénél. Csak a vázszerkezet 60 kilóval könnyebb. 29 mm-rel alacsonyabb tetővonal, 11 mm-rel szélesebb nyomtáv. A tengelytáv 92 mm-t nőtt, a túlnyúlások rovására.

Egyértelműen felismerhetők a Monza tanulmányautó stílusjegyei. Mélyre nyúló hűtőmaszk, krómsávval kihangsúlyozott, kupés sziluett. A harmadik féklámpát a tetőperembe integrálták.

Egyértelműen felismerhetők a Monza tanulmányautó stílusjegyei. Mélyre nyúló hűtőmaszk, krómsávval kihangsúlyozott, kupés sziluett. A harmadik féklámpát a tetőperembe integrálták.

Iszonyú sok vezetőtámogató technológia, a 32 szegmensből álló IntelliLux mátrix LED fényszórótól a távolságtartó tempomaton át a sávban tartó és keresztirányú forgalmat figyelő rendszerekig.

Iszonyú sok vezetőtámogató technológia, a 32 szegmensből álló IntelliLux mátrix LED fényszórótól a távolságtartó tempomaton át a sávban tartó és keresztirányú forgalmat figyelő rendszerekig.

A „turbómotorok széles választékát” egyelőre nem részletezi a gyár. Nyolcfokozatú automata sebességváltó, szélesre húzott áttételekkel, finom és villámgyors váltásokkal. Kezdetben csak összkerékhajtással lesz rendelhető.

A „turbómotorok széles választékát” egyelőre nem részletezi a gyár. Nyolcfokozatú automata sebességváltó, szélesre húzott áttételekkel, finom és villámgyors váltásokkal. Kezdetben csak összkerékhajtással lesz rendelhető.

Az Insignia Grand Sport vadonatúj padlólemezre épül, jobb helykihasználással, kistömegű anyagokkal és növelt merevséggel. A karosszéria közegellenállási együtthatója mindössze 0,26.

Az Insignia Grand Sport vadonatúj padlólemezre épül, jobb helykihasználással, kis tömegű anyagokkal és növelt merevséggel. A karosszéria közeg-ellenállási együtthatója mindössze 0,26.

Új az összkerékhajtás: a hátsó differenciálmű helyébe két elektronikus vezérlésű, többtárcsás tengelykapcsoló lép. A hajtás képes szelektíven nyomatékot juttatni az egyes hátsó kerekekre, ami dinamikusabb, biztonságosabb vezetést enged.

Új az összkerékhajtás: a hátsó differenciálmű helyébe két elektronikus vezérlésű, többtárcsás tengelykapcsoló lép. A hajtás képes szelektíven nyomatékot juttatni az egyes hátsó kerekekre, ami dinamikusabb, biztonságosabb vezetést enged.

Ez lesz az első Opel, amely aktív (ütésre felpattanó) alumínium motorházfedelet kap, igazodva az EuroNCAP egyre szigorúbb követelményeihez.

Ez lesz az első Opel, amely aktív (ütésre felpattanó) alumínium motorházfedelet kap, igazodva az EuroNCAP egyre szigorúbb követelményeihez.

A vezető 3 centivel mélyebben ül, mint eddig, egészen más az ergonómia, jobb vezetési élményt ígér a cég. Minden szinten alapáras lesz a kulcs nélküli nyitás és indítás, fűtött ülésből akár négy is kérhető. Keret nélküli érintőképernyő, ösztönös használhatósággal. Apple CarPlay és Android Auto is lesz a fedélzeten, a Vauxhall OnStar szolgáltatás újdonsága a személyes segítő, akinél akár hotelszobát is foglalhatunk.

A vezető 3 centivel mélyebben ül, mint eddig, egészen más az ergonómia, jobb vezetési élményt ígér a cég. Minden szinten alapáras lesz a kulcs nélküli nyitás és indítás, fűtött ülésből akár négy is kérhető. Keret nélküli érintőképernyő, ösztönös használhatósággal. Apple CarPlay és Android Auto is lesz a fedélzeten, a Vauxhall OnStar szolgáltatás újdonsága a személyes segítő, akinél akár hotelszobát is foglalhatunk.

Továbbfejlesztették a FlexRide futóművet, adaptív lengéscsillapítás az átfogó üzemmód-választás (módosuló kormánymű, gázreakciók és váltási pontok) részeként.

Továbbfejlesztették a FlexRide futóművet, adaptív lengéscsillapítás az átfogó üzemmódválasztás (módosuló kormánymű, gázreakciók és váltási pontok) részeként.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.