Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.12.07. 06.00

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Akár 175 kilóval kevesebbet nyom majd elődjénél, új, nyomatékvektor-szabályozású összkerékhajtást és nyolcfokozatú automata váltót, no meg mátrix-LED fényszórókat kap az új generációs Insignia – ezeket a részleteket az Opel helyett a cég angol testvérmárkája, a Vauxhall szellőztette meg, de attól még ugyanúgy érvényesek lesznek a mi balkormányos típusunkra is.

Az Insignia Grand Sport vadonatúj padlólemezre épül, jobb helykihasználással, kis tömegű anyagokkal és növelt merevséggel. A karosszéria közegellenállási együtthatója mindössze 0,26.

 

Többé-kevésbé azonos külső hossz mellett akár 175 kilóval könnyebb elődjénél. Csak a vázszerkezet 60 kilóval könnyebb. 29 mm-rel alacsonyabb tetővonal, 11 mm-rel szélesebb nyomtáv. A tengelytáv 92 mm-t nőtt, a túlnyúlások rovására.

Többé-kevésbé azonos külső hossz mellett akár 175 kilóval könnyebb elődjénél. Csak a vázszerkezet 60 kilóval könnyebb. 29 mm-rel alacsonyabb tetővonal, 11 mm-rel szélesebb nyomtáv. A tengelytáv 92 mm-t nőtt, a túlnyúlások rovására.

Egyértelműen felismerhetők a Monza tanulmányautó stílusjegyei. Mélyre nyúló hűtőmaszk, krómsávval kihangsúlyozott, kupés sziluett. A harmadik féklámpát a tetőperembe integrálták.

Egyértelműen felismerhetők a Monza tanulmányautó stílusjegyei. Mélyre nyúló hűtőmaszk, krómsávval kihangsúlyozott, kupés sziluett. A harmadik féklámpát a tetőperembe integrálták.

Iszonyú sok vezetőtámogató technológia, a 32 szegmensből álló IntelliLux mátrix LED fényszórótól a távolságtartó tempomaton át a sávban tartó és keresztirányú forgalmat figyelő rendszerekig.

Iszonyú sok vezetőtámogató technológia, a 32 szegmensből álló IntelliLux mátrix LED fényszórótól a távolságtartó tempomaton át a sávban tartó és keresztirányú forgalmat figyelő rendszerekig.

A „turbómotorok széles választékát” egyelőre nem részletezi a gyár. Nyolcfokozatú automata sebességváltó, szélesre húzott áttételekkel, finom és villámgyors váltásokkal. Kezdetben csak összkerékhajtással lesz rendelhető.

A „turbómotorok széles választékát” egyelőre nem részletezi a gyár. Nyolcfokozatú automata sebességváltó, szélesre húzott áttételekkel, finom és villámgyors váltásokkal. Kezdetben csak összkerékhajtással lesz rendelhető.

Az Insignia Grand Sport vadonatúj padlólemezre épül, jobb helykihasználással, kistömegű anyagokkal és növelt merevséggel. A karosszéria közegellenállási együtthatója mindössze 0,26.

Az Insignia Grand Sport vadonatúj padlólemezre épül, jobb helykihasználással, kis tömegű anyagokkal és növelt merevséggel. A karosszéria közeg-ellenállási együtthatója mindössze 0,26.

Új az összkerékhajtás: a hátsó differenciálmű helyébe két elektronikus vezérlésű, többtárcsás tengelykapcsoló lép. A hajtás képes szelektíven nyomatékot juttatni az egyes hátsó kerekekre, ami dinamikusabb, biztonságosabb vezetést enged.

Új az összkerékhajtás: a hátsó differenciálmű helyébe két elektronikus vezérlésű, többtárcsás tengelykapcsoló lép. A hajtás képes szelektíven nyomatékot juttatni az egyes hátsó kerekekre, ami dinamikusabb, biztonságosabb vezetést enged.

Ez lesz az első Opel, amely aktív (ütésre felpattanó) alumínium motorházfedelet kap, igazodva az EuroNCAP egyre szigorúbb követelményeihez.

Ez lesz az első Opel, amely aktív (ütésre felpattanó) alumínium motorházfedelet kap, igazodva az EuroNCAP egyre szigorúbb követelményeihez.

A vezető 3 centivel mélyebben ül, mint eddig, egészen más az ergonómia, jobb vezetési élményt ígér a cég. Minden szinten alapáras lesz a kulcs nélküli nyitás és indítás, fűtött ülésből akár négy is kérhető. Keret nélküli érintőképernyő, ösztönös használhatósággal. Apple CarPlay és Android Auto is lesz a fedélzeten, a Vauxhall OnStar szolgáltatás újdonsága a személyes segítő, akinél akár hotelszobát is foglalhatunk.

A vezető 3 centivel mélyebben ül, mint eddig, egészen más az ergonómia, jobb vezetési élményt ígér a cég. Minden szinten alapáras lesz a kulcs nélküli nyitás és indítás, fűtött ülésből akár négy is kérhető. Keret nélküli érintőképernyő, ösztönös használhatósággal. Apple CarPlay és Android Auto is lesz a fedélzeten, a Vauxhall OnStar szolgáltatás újdonsága a személyes segítő, akinél akár hotelszobát is foglalhatunk.

Továbbfejlesztették a FlexRide futóművet, adaptív lengéscsillapítás az átfogó üzemmód-választás (módosuló kormánymű, gázreakciók és váltási pontok) részeként.

Továbbfejlesztették a FlexRide futóművet, adaptív lengéscsillapítás az átfogó üzemmódválasztás (módosuló kormánymű, gázreakciók és váltási pontok) részeként.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.