Indul a magyar bulifutam

Szerző: Szabó-Jilek Ádám levél küldés 
Dátum: 2016.12.02. 09.01

Az évad utolsó murvás ralifutamára hagyományosan december első hétvégéjén kerül sor, ami egy könnyed hangulatú, tét nélküli buliverseny, egy napba sűrítve. Ez a Mikulás Rallye.

Indul a magyar bulifutam

20. alkalommal rendezik meg Veszprém környékén a Taxi 4 Mikulás Rallye-t, a Penta Industry Kupáért.
Ilyenkor előfordul, hogy navigátorok ülnek be a bal1-be és szerepelnek pilótaként, mindenféle elvárás nélkül, vagy olyan pilóták, akik kisebb kategóriában versenyeznek az év során, a Mikulás Rallye-n átülnek egy Mitsubishibe vagy egy R5-ös autóba, és próbára teszik magukat egy összkerékhajtású géppel is. Új párosok is alakulnak erre az alkalomra, mint például a Ranga Péter-Szőke Tamás-kettős esetében, ahol a feltörekvő pécsi tehetség mellett a rutinos, kétszeres bajnok navigátor diktálja majd az itinert a Skoda Fabia R5-ben.

A képre kattintva galéria nyílik


A Mikulás Rallye előtt a verseny rendezőjét, Lakatos Róbertet kérdeztük az évad utolsó murvás futamáról.
„Önmagába véve ez már a huszadik Mikulás Rallye, ami egy egész hihetetlen és jóleső jubileum, hiszen pontosan emlékszem arra a versenyre, mikor ezt elkezdtük. Mi magunk is bizonytalanok voltunk abban, hogy vajon az elképzeléseink találkozni fognak-e az akkori versenyzői társadalom igényeivel. Nagy örömünkre azt kell mondjam, hogy igen, és immár a huszadik évfordulót ünnepeljük! Sőt, technikai színvonalában a mezőny erősebb, mint egy ORB-futamon. Ugyan a bajnokság első két helyezettje Herczig Norbert és Hadik András hiányzik, viszont rajthoz áll az idei évben a világbajnokságon és az Európa-bajnokságon szereplő két páros, a Turán-Zsíros- és Botka-Szeles-duó, akik az 1-es, illetve a 2-es rajtszámmal versenyeznek majd. Ráadásul a mai csúcstechnológiát képviselő R5-ös autóból annyi van a mezőnyben – szám szerint 10 -, amire magyar futamon eddig még nem volt példa. Összességében pedig több mint száz nevező, induló lesz, ami nagy öröm, hogy ebben a létszámban köszönthetjük a versenyzőket.”

cikkbe2
A rendező a verseny programjára is kitért néhány mondatban.

„Három gyorsasági szakasz van, két területen. Idén egy jól bevált programot bonyolítunk, ami jelentős mértékben hasonlít a tavalyi Mikulás Rallye-hoz, illetve az idei Veszprém Rallye első napjához. Várpalotával kezdünk, ott egy picit rövidítettünk a szakasz hosszán, hogy még izgalmasabb legyen, mint az elmúlt két alkalommal volt. Utána a mezőny átautózik a Veszprém mellett található Jutaspuszta-Kislőtérre, ahol rendkívül látványos körgyorsaságit teljesítenek majd, és végül egy 15 kilométeres speciál zárja a kört, aminek Márkón van a vége. A szerviz a Veszprém Arénánál van, illetve a második kör végén itt érkeznek célba a pilóták és a navigátoraik. Reméljük, hogy hasonlóan jó szórakozás és jó verseny lesz, mind a résztvevők, mind a nézők számára, mint ahogy az volt az elmúlt 19 alkalommal.”

Tehát mielőtt kifényesítjük a bakancsokat és csizmákat, amiket a Mikulás majd telepakol ajándékokkal, előtte érdemes még egyszer felhúzni azokat, hogy egy tömény ralidózist kapjunk a hétvégén Veszprémben és környékén!

Időterv és további részletek a futamról a verseny honlapján: www.mikulasrally.hu/ (Katt.)

Élő rádiós közvetítés a versenyről: ITT

Szöveg: Vörös Gergely

Fotók: Szabó-Jilek Ádám

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.