Indul a magyar bulifutam

Szerző: Szabó-Jilek Ádám levél küldés 
Dátum: 2016.12.02. 09.01

Az évad utolsó murvás ralifutamára hagyományosan december első hétvégéjén kerül sor, ami egy könnyed hangulatú, tét nélküli buliverseny, egy napba sűrítve. Ez a Mikulás Rallye.

Indul a magyar bulifutam

20. alkalommal rendezik meg Veszprém környékén a Taxi 4 Mikulás Rallye-t, a Penta Industry Kupáért.
Ilyenkor előfordul, hogy navigátorok ülnek be a bal1-be és szerepelnek pilótaként, mindenféle elvárás nélkül, vagy olyan pilóták, akik kisebb kategóriában versenyeznek az év során, a Mikulás Rallye-n átülnek egy Mitsubishibe vagy egy R5-ös autóba, és próbára teszik magukat egy összkerékhajtású géppel is. Új párosok is alakulnak erre az alkalomra, mint például a Ranga Péter-Szőke Tamás-kettős esetében, ahol a feltörekvő pécsi tehetség mellett a rutinos, kétszeres bajnok navigátor diktálja majd az itinert a Skoda Fabia R5-ben.

A képre kattintva galéria nyílik


A Mikulás Rallye előtt a verseny rendezőjét, Lakatos Róbertet kérdeztük az évad utolsó murvás futamáról.
„Önmagába véve ez már a huszadik Mikulás Rallye, ami egy egész hihetetlen és jóleső jubileum, hiszen pontosan emlékszem arra a versenyre, mikor ezt elkezdtük. Mi magunk is bizonytalanok voltunk abban, hogy vajon az elképzeléseink találkozni fognak-e az akkori versenyzői társadalom igényeivel. Nagy örömünkre azt kell mondjam, hogy igen, és immár a huszadik évfordulót ünnepeljük! Sőt, technikai színvonalában a mezőny erősebb, mint egy ORB-futamon. Ugyan a bajnokság első két helyezettje Herczig Norbert és Hadik András hiányzik, viszont rajthoz áll az idei évben a világbajnokságon és az Európa-bajnokságon szereplő két páros, a Turán-Zsíros- és Botka-Szeles-duó, akik az 1-es, illetve a 2-es rajtszámmal versenyeznek majd. Ráadásul a mai csúcstechnológiát képviselő R5-ös autóból annyi van a mezőnyben – szám szerint 10 -, amire magyar futamon eddig még nem volt példa. Összességében pedig több mint száz nevező, induló lesz, ami nagy öröm, hogy ebben a létszámban köszönthetjük a versenyzőket.”

cikkbe2
A rendező a verseny programjára is kitért néhány mondatban.

„Három gyorsasági szakasz van, két területen. Idén egy jól bevált programot bonyolítunk, ami jelentős mértékben hasonlít a tavalyi Mikulás Rallye-hoz, illetve az idei Veszprém Rallye első napjához. Várpalotával kezdünk, ott egy picit rövidítettünk a szakasz hosszán, hogy még izgalmasabb legyen, mint az elmúlt két alkalommal volt. Utána a mezőny átautózik a Veszprém mellett található Jutaspuszta-Kislőtérre, ahol rendkívül látványos körgyorsaságit teljesítenek majd, és végül egy 15 kilométeres speciál zárja a kört, aminek Márkón van a vége. A szerviz a Veszprém Arénánál van, illetve a második kör végén itt érkeznek célba a pilóták és a navigátoraik. Reméljük, hogy hasonlóan jó szórakozás és jó verseny lesz, mind a résztvevők, mind a nézők számára, mint ahogy az volt az elmúlt 19 alkalommal.”

Tehát mielőtt kifényesítjük a bakancsokat és csizmákat, amiket a Mikulás majd telepakol ajándékokkal, előtte érdemes még egyszer felhúzni azokat, hogy egy tömény ralidózist kapjunk a hétvégén Veszprémben és környékén!

Időterv és további részletek a futamról a verseny honlapján: www.mikulasrally.hu/ (Katt.)

Élő rádiós közvetítés a versenyről: ITT

Szöveg: Vörös Gergely

Fotók: Szabó-Jilek Ádám

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.