Célegyenesben a Golf Variant koreai konkurense

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.28. 09.02

A Hyundai i30 kínálatában mindig is központi szerepet játszott a ferdehátúval csaknem azonos formavilágú, tágas kombi. Most először láthatjuk a harmadik szériás SW prototípusát.

Célegyenesben a Golf Variant koreai konkurense

Első ízben a hátsó lábteret növelte meg, második kiadásában tekintélyes méretű csomagtartóval csábított, az extra férőhelyet mindkét esetben csalafinta módon megvalósított formatervvel leplezte a Hyundai i30 SW, a koreai márka alsó-középkategóriás kombija.

Idén szeptemberben megérkezett a harmadik generációs ötajtós modell, és kérdés sem fért ahhoz, hogy hamarosan követi őt a kombi – és lám, már itt is van, bár még álcafólia fedi a prototípus idomait.

Ha elődei példáját követi, egy csapásra megszülethet a piac legvonzóbb puttonyosa: az i30 modern, elegáns arca jól fog mutatni a dizájnvezérelt fenékkel együtt. A kémfotókon is látható, hogy lassan emelkedő övvonal köti össze az autó végpontjait, a tetőlemez pedig hirtelen letörés helyett finom ívvel kanyarodik alá a hátsó szélvédőnél.

Már elődje sem ment praktikumért a szomszédba, de az új modell alighanem tágasabb, akár 550 literes csomagtartóval és okos rakományrögzítő megoldásokkal lép majd színre.

Motorikusan egyáltalán nem lesz változás a frissen bemutatott ferdehátúhoz képest, három benzin- és három dízelmotor alkotja a bevezetéskori kínálatot, ebből csupán a legkisebb, egyliteres (de négyhengeres) benzinmotor nem kap turbót. Az összes erőforrás takarékosabb lesz, mint közvetlen elődeik, amiben az átdolgozott automata váltónak is szerep jut. Később sportmodell is elképzelhető, akár a Hyundai N almárka égisze alatt.

Bestcars

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.